نسخه چاپی

تكذیب خبر فروش خون در بیمارستان ها

رییس سازمان انتقال خون كشور با تكذیب خبر فروش خون در بیمارستان ها گفت: اخذ پول، مربوط به خدماتی است كه روی خون برای تهیه فراورده ها انجام می شود.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رییس سازمان انتقال خون کشور با تکذیب خبر فروش خون در بیمارستان ها گفت: اخذ پول، مربوط به خدماتی است که روی خون برای تهیه فراورده ها انجام می شود.

علی اکبر پورفتح الله روز دوشنبه در پاسخ به ایرنا مبنی بر انتشار خبر فروش خون در بیمارستانها بویژه بیمارستانهای خصوصی، افزود: خونی فروخته نمی شود اما بابت خدمات اعمال شده روی خون برای تهیه فراورده ها و آزمایش ها، هزینه ای دریافت می شود.

وی ادامه داد: از آنجا که این خدمات هزینه سنگینی را در بر می گیرد و برای تهیه فراورده های با کیفیت باید وارد خدمات نوین شویم، به تبع آن هزینه نیز افزایش می یابد.

رییس سازمان انتقال خون با ذکر مثالی ادامه داد: اکنون در جستجوی ویروس ها با روش بررسی ژنوم ویروس ها هستیم و این کار به شدت پرهزینه است.

پورفتح الله با بیان اینکه در 17 کشور صنعتی خون داوطلبانه دریافت، اما بابت انجام فرایند روی خون هزینه گرفته می شود، گفت: ما نیز با خدمات مرتبط با انتقال خون یعنی هزینه آزمایش و موارد مربوطه مواجه هستیم که این هزینه ها در کتاب ارزش های نسبی خدمات نیز آورده می شود.

رییس سازمان انتقال خون کشور یکی از الزامات مدیریت خون بیمار را تعرفه گذاری دانست و تصریح کرد: بدلیل افزایش کیفیت محصول و جلوگیری از مصرف غیرمنطقی فراورده های خونی در کشور، هزینه های مرتبط افزایش می یابد.

وی گفت: امروز سهم بزرگی از نیاز بیمارستان های کشور از طریق انتقال خون خودی فراهم می شود.

پورفتح الله ادامه داد: معتقدم تعرفه گذاری خدمات انتقال خون می تواند خدمت بزرگی به نظام سلامت ارائه دهد.

برخی منابع طی هفته های اخیر خبرهای مبنی بر فروش خون در بیمارستان های بویژه بیمارستان های خصوصی منتشر کرده اند.

۱۳۹۴/۱/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...