نسخه چاپی

تصویب آزاد‌سازی سهام عدالت

مشاور سازمان خصوصی سازی با اعلام اینكه اسامی ۱۳۰ شركت دولتی در لیست نهایی واگذاری‌ها است، گفت: لایحه آزادسازی سهام عدالت به زودی برای تصویب به مجلس می‌رود.

به گزارش نما، سیدجعفر سبحانی در گفتگو با مهر درباره زمان آزادسازی سهام عدالت به مهر گفت: سازمان خصوصی سازی پیش از سال جاری، آئین نامه یا لایحه جدید آزادسازی سهام عدالت را آماده کرد که برای تدوین این لایحه ساعتها، کار مطالعاتی و تحقیقاتی با همکاری سایر دستگاه ها انجام داد.

مشاور سازمان خصوصی سازی با اشاره به ارسال این لایحه توسط این سازمان به وزارت اقتصاد و تصویب آن در این وزارتخانه افزود: لایحه مذکور هم اکنون برای تصویب در کمیسیون اقتصادی هیئت دولت است و به زودی به تصویب خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به آمادگی که مجلس در این زمینه دارد و اینکه تمامی جزئیات و شرایط آزادسازی سهام عدالت در این لایحه دیده شده است، به نظر می رسد که پس از تصویب لایحه در دولت، بلافاصله مجلس با فوریت این موضوع را پیگیری و رسیدگی خواهد کرد و با مصوبه مجلس بلافاصله اجرایی خواهد شد.

سبحانی همچنین درباره ادامه برنامه های سازمان خصوصی سازی برای واگذاری سهام شرکت های دولتی در سال ۹۴ اظهارداشت: سازمان از ابتدای فعالیت تاکنون سهام ۱۱۵۰ شرکت را در لیست واگذاریهای خود داشت که طی ۱۴ سال گذشته ۹۰ درصد از سهام این شرکتها واگذار شده و فقط ۱۰ درصد باقی مانده است که ۱۳۰ شرکت را شامل می شود.

مشاور سازمان خصوصی سازی خاطرنشان کرد: لیست این شرکت های باقیمانده هم پس از اصلاح ساختارها و برگزاری مجامع برای قیمت گذاری و تعیین شرایط تقسیط به هیات دولت ارائه می شود تا برای عرضه آماده شوند.

۱۳۹۴/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...