نسخه چاپی

لتیان همچنان به آب نیاز دارد

قائم مقام مدیرعامل شركت آب و فاضلاب استان تهران گفت: خبر سرریز آب سد لتیان نادرست است و هنوز تا سرریزشدن ٢٠ میلیون مترمكعب فاصله دارد و هیچ كدام از سدهای تهران نیز سرریز نكرده اند.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران علیرضا نوذری پور با اشاره به هم زمانی سیل در مناطق شمال تهران و ورود رسوب همراه آن در پی بارندگی های چند روز گذشته به سد لتیان گفت: برای کاهش رسوب سد دریچه پایین آن برای خروج رسوب باز شد که در برخی منابع خبری سرریزشدن سد تلقی شده است.

او گفت: بزرگ ترین سدی که می توانست ذخیره خوبی داشته باشد، سد لار است که هنوز کم تر از هشت درصد ظرفیت آن پر شده و ذخیره آب سدهای پنج گانه تهران اکنون ٦١٠ میلیون مترمکعب است و در مقایسه با زمان مشابه دو سال پیش ١٠٠ میلیون مترمکعب کاهش نشان می دهد.

نوذری پور با اشاره به این که حجم بارندگی در استان تهران از ابتدای سال آبی جاری ٢٦٦ میلی متر بوده گفت: پیش بینی می شود در اردیبهشت بارندگی های خوبی داشته باشیم که اگر محقق شود سال نرمالی از لحاظ منابع آبی خواهیم داشت.

قائم مقام آبفای استان تهران گفت: کاهش ذخیره برف در زمستان و بالابودن درجه حرارت در هفت ماه گذشته سال آبی باعث شده ذخیره مناسب برف برای ورود رواناب ها در فصل بهار و تابستان نداشته باشیم.

نوذری پور درباره مصرف آب در تهران نیز گفت: با توجه به نوسان درجه حرارت در دو هفته اخیر میزان مصرف به دو میلیون و ٧٠٠ هزار مترمکعب در روز رسیده که نسبت به زمان مشابه پارسال یک درصد افزایش نشان می دهد.

قائم مقام آبفای استان تهران گفت: با وجود بارندگی های مقطعی نمی توانیم مصرف را افزایش دهیم چون هنوز نگران ذخیره برفی و نداشتن رواناب در فصل گرم سال هستیم.

او با اشاره به الگوی مصرف تعریف شده گفت: مصرف آب در تهران هنوز با الگوی تعریف شده جهان فاصله دارد و به ازای هر نفر ٢٣٠ لیتر آب در شبانه روز مصرف می شود که باید به ١٥٠ لیتر برسد.

نوذری پور گفت: کاهش مصرف و رسیدن به الگوهای جهانی به اراده جمعی مردم و مسوولان نیاز دارد و از نظر قانونی، اصلاح نرخ آب نیز می تواند مصرف را متعادل و از اسراف جلوگیری کند.

او با تأکید بر این که رشد مصرف تا سه سال گذشته سه درصد بوده گفت: در سه سال اخیر رشد مصرف سالانه از یک درصد عبور نکرده و امیدواریم با همکاری مردم، سرانه مصرف را نیز کاهش دهیم تا پایداری مناسبی برای تأمین و توزیع آب داشته باشیم.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران آمار مشترکان آب استان را پنج میلیون و ٤٠٠ هزار مشترک برشمرد و گفت: سه میلیون و ٦٠٠ هزار مشترک در شهر تهران و یک میلیون و ٨٠٠ هزار مشترک دیگر در سایر شهرهای استان داریم.

نوذری پور درباره مشترکین انشعاب فاضلاب گفت که دو میلیون و ٨٠٠ هزار مشترک در استان تهران داریم که دو میلیون و ٦٠٠ هزار آن در شهر تهران و بقیه در دیگر شهرهای استان هستند.

۱۳۹۴/۲/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...