نسخه چاپی

باور های غلط درباره دویدن

دویدن تاثیر زیادی بر كاهش وزن دارد، اما قرار نیست كه این تاثیر را به سرعت مشاهده كنید. مدل دویدن بر كاهش وزن تاثیر دارد. همچنین دویدن با شدت زیاد اشتها را افزایش می‌دهد. مطمئن شوید كه به اندازه‌ای كه می‌سوزانید غذا می‌خورید.

به گزارش نما، 4 باور غلط درباره دویدندویدن فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ورزش به کاهش وزن کمک می‌کند و بر روحیه ورزشکار تاثیرگذار است. با این حال تصورات غلطی درباره دویدن وجود دارند.

متداول‌ترین این باورهای غلط به شرح زیرند:

1 - دویدن برای زانواها ضرر دارد

درست است که با دویدن به بدن و زانوها فشار می‌آید، اما مطالعات مختلف نشان داده است که دویدن به قدرتمند شدن زانوها و مفاصل کمک می‌کند و برای سلامت استخوان‌ها مفید است.

یک مربی دو در این باره می‌گوید:‌ دویدن برای بدن ضرر ندارد. ما برای دویدن ساخته شده‌ایم. برای این که از آسیب رسیدن به زانوها جلوگیری کنیم باید از کفش های مناسب استفاده کنیم. به هنگام دویدن باید سرعت را کم و زیاد کرد و در حین دویدن کمی با سرعت زیاد پیاده روی کرد. به بدن خود زمان دهید تا آرام‌آرام شروع کند و به دویدن عادت کند.

2 - بلافاصله بعد از شروع دویدن وزن زیادی کم می‌کنید

دویدن تاثیر زیادی بر کاهش وزن دارد، اما قرار نیست که این تاثیر را به سرعت مشاهده کنید. مدل دویدن بر کاهش وزن تاثیر دارد. همچنین دویدن با شدت زیاد اشتها را افزایش می‌دهد. مطمئن شوید که به اندازه‌ای که می‌سوزانید غذا می‌خورید. بهتر است زیاد بر روی وزنه نروید و بی صبرانه منتظر کاهش وزن نباشید. وزنه نشان نمی دهد که چقدر ماهیچه‌ها را پرورش داده‌اید و چقدر از چربی‌های بدن شما سوزانده شده اگر احساس کردید انرژی بیشتری دارید، لباس‌ها به تن شما زیباترند و حس خوبی دارید، بدانید که دویدن بر روی شما اثر مثبت داشته است.

3 - با دویدن نیازی به انجام ورزش‌های دیگر نیست

بدن علاوه بر دویدن به ورزش‌هایی همچون دوچرخه‌سواری ، شنا و ... احتیاج دارد. یک متخصص ورزشی در این باره می‌گوید: بهترین و موثر‌ترین کار انجام هم زمان سه فرم تمرینی مختلف است. 1 ورزش با شدت زیاد و کوتاه مدت برای افزایش سوخت و ساز بدن. 2 ورزش‌های قدرتی برای پرورش ماهیچه‌ها 3 ورزش‌های هوازی برای سوزاندن کالری اضافه انجام هم زمان این ورزش‌ها از خستگی و آسیب‌دیدگی‌ نیز جلوگیری می‌کند.

4 - به اندازه کافی برای دویدن لاغر و جوان نیستم

همه می‌توانند بدوند. سن و جثه نشان دهنده توانایی برای دویدن نیست. دوندگان ماراتنی در دنیا وجود دارند که 80 تا 100 سال سن دارند. بنابراین برای دویدن نیاز به داشتن بدنی ایده‌آل نیست.

۱۳۹۴/۲/۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...