نسخه چاپی

كشف 25 تن مواد مخدر در نیمه دوم فروردین

معاون مقابله و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر، در بیان عملكرد این حوزه در نیمه دوم فروردین ماه سال جاری، گفت: كل كشفیات مواد مخدر در بازه زمانی 16 تا 31 فروردین ماه امسال، 25 هزار كیلوگرم انواع مواد مخدر بوده است.

به گزارش نما ا به نقل از ستاد مبارزه با مواد مخدر، اسدالله هادی نژاد افزود: از این مقدار، سهم تریاک با میزان 19 هزار و 371 کیلوگرم، 78 درصد از کل کشفیات بوده است.

وی با بیان اینکه در هر عملیات، 68 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده است، ادامه داد: از کل کشفیات چهار هزار و 117 کیلوگرم حشیش، یک هزار و 115 کیلوگرم مواد پیش ساز، 213 کیلوگرم شیشه و 778 کیلوگرم هرویین و مابقی سایر انواع مخدر بوده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش نیروهای مقابله کننده در نهاد انتظامی مبارزه با مواد مخدر گفت: طی این مدت و با تلاش نیروهای مقابله کننده، یک هزار و 406 نفر متهم، شامل یک هزار و 332 مرد و 74 زن دستگیر و تحویل دستگاه های ذیربط شده اند.

معاون مقابله با عرضه و امور بین الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره رده بندی استان های کشور بر حسب میزان کشفیات انواع مواد، تصریح کرد: با ملاحظه مجموع کشفیات استان ها، استان سیستان و بلوچستان با 6 هزار و 442 کیلوگرم، معادل 26 درصد و استان کرمان با پنج هزار و 353 کیلوگرم، معادل 21 درصد از کل کشفیات کشور، در نخستین و دومین رده این جدول قرار دارند و بیشترین مقدار کشفیات در این بازه زمانی، از آن خود کرده اند.

وی با بیان اینکه 48 درصد کشفیات کشور مربوط به دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان است، افزود: کشف این مواد طی 363 فقره اقدام اطلاعاتی و عملیاتی که گاها توام با درگیری مسلحانه همراه بوده، به دست آمده است.

هادی نژاد گفت: در این مدت، با بازرسی خودروهای مشکوک، تعداد 280 خودروی حامل مواد مخدر، توقیف شده اند.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...