نسخه چاپی

آمریكا: كری و ظریف دیدار می‌كنند

یك مقام رسمی آمریكایی در سخنانی گفت كه وزرای خارجه ایران و آمریكا احتمالا روز دوشنبه و در حاشیه كنفرانس بازنگری در معاهده ان‌پی‌تی در نیویورك با یكدیگر دیدار و گفتگو داشته باشند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، یک مقام رسمی آمریکایی گفت که جان کری، وزیر خارجه ایالات متحده و محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان احتمالا روز دوشنبه و در حاشیه کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه (هسته‌ای) که در مقر سازمان ملل در نیویورک برگزار می‌شود، با هم دیدار و گفتگو داشته باشند.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که پس از مذاکرات لوزان که در دوم آوریل پایان یافت و به تفاهمی بر سر پارامترهای یک توافق تاریخی برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران منتج شد، این اولین دیدار این دو وزیر خارجه است.

قرار است که مذاکرات طرفین در سطح کارشناسان و مدیران کل سیاسی از روز چهارشنبه در وین از سرگرفته شود تا بتوانند تا ضرب‌الاجل ۳۰ ژوئن به راه‌حلی در مورد دشوارترین موضوعات - شامل تحریم‌ها، تحقیق و توسعه ایران در زمینع غنی‌سازی و ابعاد احتمالی نظامی - دست یابند.

ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز روز سه‌شنبه اعلام کرد که جان کری روز یکشنبه در بوستون میزبان شینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن خواهد بود و پس از آن برای ادای سخنرانی خود در کنفرانس بازنگری ان‌پی‌تی، روز دوشنبه عازم نیویورک خواهد شد.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...