نسخه چاپی

روزانه ۱۵۰۰ نفر غیرمجاز وارد كشور می‌شوند

معاون امنیتی و انتظامی وزیر كشور گفت: با سند و مدرك اعلام می‌كنیم روزانه ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرمجاز وارد كشور می‌شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حسین ذوالفقاری در مراسم بزرگداشت ۳۰ سال همکاری اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور و کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در حال حاضر ۱.۵ میلیون نفر پناهنده و مقیم قانونی از کشور افغانستان در کشور ما حضور دارند و حقوق ۱.۵ میلیون نفر نیز تحت افراد غیرمجاز در کشور هستند.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش غیرمجازین در کشور می‌توان نام آنها را پناهندگان نوین در کشور نامید.

ذوالفقاری یادآور شد: امروز دیگر کشور افغانستان دچار جنگ آنچنانی نیست و نباید با مهاجرت افغانستانی‌ها به سایر کشورها مواجه شویم و گویان شرایط زندگی در آنجا به نحوی است که با یک نوع پناهنده جدید مواجه شده‌ایم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: با اسناد و مدارک و فیلم اعلام می‌کنیم روزانه ۱۵۰۰ نفر به صورت غیرقانونی و ارد کشور می‌شوند که این اقدام مشکلات عدیده‌ای را ایجاد کرده است.

ذوالفقاری افزود: تا کنون ۱۷ هزار و ۷۰۵ نفر از پناهندگان کشور افغانستان در کشور ما فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم اکنون نیز ۱۱ هزار دانشجو، ۳۶۰ هزار نفر دانش‌آموز و ۲۲۰ هزار نفر از این پناهندگان بیمه درمانی هستند.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم تمامی پناه‌جویان که حدود ۹۴۰ هزار نفر محسوب می‌شوند تحت پوشش بیمه‌ای و درمانی در سال جاری قرار گیرند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور افزود: در حال حاضر به صورت قانونی و مشخص شده ۳۶۰ هزار شغل در کشور ما در اختیار پناهندگان افغانستان است.

وی درباره تحویل پناهندگان افغانی اظهار داشت: هیچ تبعیضی بین دانش‌آموزان ایرانی و افغانستانی وجود ندارد و همین‌طور هیچ گونه تبعیضی در برخورد ایرانی‌ها با تبعه‌های افغانستانی وجود ندارد و در تمامی زمینه‌های رفاهی‌، خدماتی تبعه‌های افغانستان همسان با ایرانیان خدمات لازم را دریافت می‌کنند.

ذوالفقاری درباره وضعیت شرایط منطقه اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت سوریه،‌عراق، یمن،‌پاکستان و افغانستان نشان می‌دهد که دستان کثیف و پلیدی در یک دهه گذشته با نیت‌های غیرخیرخواهانه اقداماتی انجام داده‌اند که مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده‌اند.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور تاکید کرد: تا زمانی که در داخل کشور افغانستان جاذبه‌های بازگشت فراهم نشود هیچگونه اقدامی انجام نخواهد شد و هر روز با مهاجرت‌های غیرقانونی مواجه می‌شویم.

ذوالفقاری خاطر نشان کرد: سال گذشته ۵۰۰ هزار غیرمجاز از کشور طرد شدند ولی متاسفانه به همین میزان مجددا وارد کشور شدند.

وی خاطرنشان کرد: از مسئولین دولت افغانستان درخواست شده است که از این تعداد فارغ‌التحصیل در ایران دعوت به همکاری کنند تا روند بازگشت این افراد به کشور خود تسریح شود.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...