نسخه چاپی

اردوغان: داعش درپی نابودی جهان اسلام است

رئیس جمهور تركیه امروز چهارشنبه در یكی از شدیدترین حملات خود به داعش تاكید كرد كه گروه تروریستی داعش ویروسی است كه قصد نابودی جامعه اسلامی را دارد.

به گزارش نما ، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه نوشت: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پس از دیدار با فؤاد معصوم رئیس جمهور عراق تصریح کرد که باید با گروه داعش مقابله کرد. داعش ویروسی است که به دنبال نابودی جهان اسلام است.

ترکیه با انتقادات زیادی از سوی کشورهای غربی به خاطر عدم اجرای اقدامات کافی برای جلوگیری از ورود شبه نظامیان خارجی به مرزهای سوریه، روبرو است.

اردوغان گفت: داعش یک ویروس مهم است که در حال تلاش برای ایجاد تفرقه و نابودی امت اسلامی است. سایر گروه ها نیز همان مسیر را دنبال کرده اند ولی داعش ماهرتر و در استفاده از منابع جدی تر است. یک راهبرد بین المللی برای از بین بردن این باتلاق لازم است. حتی اگر داعش از بین برود، چیز دیگری با یک اسم متفاوت شکل خواهد گرفت. تسلیحات و منابع مالی این گروه از کجا می آید؟ ما باید بر روی این مساله تمرکز کنیم.

ترکیه خود متهم به کمک به داعش در روزهای نخست پیدایش این گروه تروریستی است. ولی آنکارا بارها این اتهامات را رد کرده است. داعش از سال 2012 میلادی تاکنون علیه دولت بشار اسد در سوریه می جنگد. این گروه از ژوئن 2014 میلادی حملات خود را به عراق نیز گسترش داد و بخش های زیادی از شمال و غرب این کشور را تصرف کرده است.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه در خصوص حملات هوایی به یمن به رهبری عربستان سعودی نیز گفت که من از این مساله خوشحال هستم که حملات هوایی علیه گروه حوثی در یمن پایان یافته و به اهداف خود دست یافته است.
وی افزود: ما از اینکه می بینیم حملات هوایی به یمن توسط عربستان سعودی پایان یافته است، خوشحال هستیم. اهداف نظامی ظاهرا حاصل شده است. ما همچنان در کنار یمن خواهیم بود، چه از لحاظ کمک های انسانی یا از سایر راه ها.

۱۳۹۴/۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...