نسخه چاپی

فعالیت غواصان بدون مجوز فدراسیون ممنوع است

دبیر فدراسیون نجات غریق با یادآوری اینكه غواصان سراسر كشور صرفا زیرنظر فدراسیون فعالیت می‌كنند، گفت: فعالیت غواصان بدون مجوز فدراسیون ممنوع است.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، حبیب خمجانی در سفر به خراسان شمالی اظهار کرد: در سال‌های گذشته نظارت خاصی بر عملکرد غواصان در سطح کشور نبوده که مشکلاتی را برای فعالیت علاقه‌مندان به وجود آورده بود.

وی افزود: طی سال‌های اخیر فدراسیون با وجود مشکلات فراوان و موضع‌گیری‌های برخی از فعالان غواصی توانست فعالیت این قشر را ساماندهی کند.

خمجانی اضافه کرد: در حال حاضر تمامی غواصان در سطح کشور زیر نظر فدراسیون فعالیت می‌کنند و حتی فعالیت‌های آموزشی نیز با نظارت و مجوز فدراسیون برگزار می‌شود.

دبیر فدراسیون نجات غریق همچنین تاکید کرد: فدراسیون مصمم است همه اقدامات در بخش نجات غریق با نظارت فدراسیون انجام شود و هرگونه فعالیتی خارج از نظارت و بدون هماهنگی فدراسیون ممنوع است.

تربیت منجی و نظارت بر اماکن آبی اولویت اصلی فدراسیون است

دبیرکل فدراسیون نجات غریق و غواصی جمهوری اسلامی ایران تربیت منجی و نظارت فنی بر اماکن آبی را اولویت اصلی فدراسیون در سال 94 دانست.

خمجانی از فعالیت بیش از 100 هزار منجی نجات غریق در کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر 108 هزار منجی غریق در بخش آقایان و بانوان و هشت هزار غواص در قالب 22 آموزشگاه تخصصی فعالیت دارند.

وی رشته غواصی در ایران را رشته نوپا و جدید دانست و بیان داشت: ساماندهی و نظارت بر رشته غواصی در گذشته به شکل مطلوبی صورت نگرفته بود و این رشته مفرح به صورت جزیره‌ای مدیریت می‌شد که با قرار گیری غواصی در زیر مجموعه فدراسیون شاهد ساماندهی مناسبی در این رشته هستیم.

دبیرکل فدراسیون نجات غریق و غواصی عملکرد هیئت نجات غریق و غواصی خراسان شمالی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: علیرغم کمبود شدید اماکن آبی در خراسان شمالی این استان نوپا دارای کارنامه مناسبی است و در تقویم کاری فدراسیون جایگاه ویژه‌ای برای خراسان شمالی لحاظ خواهد شد.

۱۳۹۴/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...