نسخه چاپی

نرخ تورم در فروردین ماه

مركز آمار ایران نرخ تورم شهری كشور در دوازده ماهه منتهی به فروردین ماه امسال را ۱۴.۵ درصد و تورم نقطه به نقطه را ۱۴ درصد اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از مهر: مرکز آمار ایران گزارش شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای شهری کشور در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ بر اساس سال پایه ۱۳۹۰ را منتشر کرد. بر این اساس، نرخ تورم فروردین به ۱۴.۵ درصد و نرخ تورم نقطه به نقطه نیز به ۱۴ درصد کاهش یافت.

۱- شاخص کل (بر مبنای ۱۰۰=۱۳۹۰) در فروردین ماه سال ۱۳۹۴ عدد ۲۰۷.۹ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۱.۲ درصد افزایش داشته است. افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۴ درصد می باشد که نسبت به همین اطلاع در ماه قبل (۱۴.۲) کاهش یافته است.

درصد تغییرات شاخص کل (نرخ تورم شهری) در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۴.۵ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اسفند ماه ۱۳۹۳ (۱۴.۸) کاهش یافته است.

۲- شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها و دخانیات در این ماه به رقم ۲۴۷.۸ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۴ درصد افزایش نشان می دهد. شاخص گروه اصلی خوراکی ها در ماه مورد بررسی به عدد ۲۴۶.۱ رسید که نسبت به ماه قبل ۲.۶ درصدافزایش نشان می دهد.

شاخص گروه اصلی خوراکی ها نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰.۲ درصد افزایش نشان می دهد و نرخ تورم دوازده ماهه این گروه ۹.۳ درصد است. شاخص گروه عمده خوراکی ها، آشامیدنی ها دخانیات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد و درصد تغییرات این گروه در دوازده ماه منتهی به فروردین ماه ۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل ۹.۲ درصد است که نسبت به همین اطلاع در اسفندماه ۱۳۹۳ (۹.۷) کاهش یافته است.

۳- شاخص گروه عمده کالاهای غیرخوراکی و خدمات در فروردین ماه ۹۴ به رقم۱۹۴.۲ رسید که ۰.۷ درصد نسبت به ماه قبل افزایش نشان می دهد. میزان افزایش شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۵.۸ درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهی به فروردین ماه سال ۱۳۹۴ نسبت به دوره مشابه سال قبل این گروه ۱۷ درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهی به اسفندماه سال ۱۳۹۳ (۱۷.۲) کاهش یافته است.

۱۳۹۴/۲/۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...