نسخه چاپی

خبر كاخ‎سفید از كشته شدن ۲ گروگان غربی

كاخ سفید اعلام كرده دو شهروند غربی كه گروهك القاعده آنها را گروگان گرفته بود در حملات پهپادهای این كشور كشته شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، کاخ سفید روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد عملیات موسوم به «عملیات ضدتروریسم» دولت آمریکا در ماه ژانویه به کشته شدن دو شهروند بی‌گناه گروگان القاعده منجر شده است.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید منتشر کرده آمده دکتر «وارن واینشتاین»، شهروند آمریکا و «جیووانی لو پورتو»، تبعه ایتالیا که هر دو از سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ گروگان گروهک تروریستی القاعده بوده‌اند قربانی این حمله شده‌اند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «تحلیل تمامی اطلاعات در دسترس، جامعه اطلاعاتی را به این نتیجه رسانده تا با اطمینان بالا به این نتیجه برسند که این عملیات تصادفاً به مرگ این دو گروگان منجر شده است.»

این عملیات بنا به اعلام کاخ سفید در مجموعه‌ای متعلق به القاعده واقع در مرز بین پاکستان و افغانستان انجام شده است.

کاخ سفید مراتب تأسف خود را از کشته شدن این گروگان‌های غربی گروهک تروریستی القاعده ابراز کرده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی نیستند که هدف حملات پهپادهای آمریکا قرار می‌گیرند. پنتاگون کشورهای مسلمان دیگری همچون سومالی و یمن را نیز در طول دهه‌ی گذشته هدف حمله‌ی پهپادهای خود قرار داده است.

مقامات نظامی آمریکا مدعی هستند که این حملات هوایی تنها تروریست‌ها را هدف قرار می‌دهند اما مردم محلی و مدافعان حقوق بشر می‌گویند غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان عمدتا قربانی این حملات می‌شوند.

پیش از این در پاکستان تظاهرات‌های بسیاری علیه حملات هوایی پهپادهای آمریکایی به کشورهای مسلمان نشین صورت گرفته است. حملات پهپادهای آمریکا بدون دریافت مجوز از سازمان ملل متحد صورت می‌گیرد.

۱۳۹۴/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...