نسخه چاپی

بیش از ۱۰۰۰ نفر در یمن كشته شدند

سازمان جهانی بهداشت شمار كشته‌‌شدگان درگیری‌های یمن از زمان آغاز تجاوز عربستان سعودی به این كشور را بیش از ۱۰۰۰ نفر اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد در درگیری‌های یمن از زمان آغاز تجاوز هوایی عربستان به این کشور تا کنون بیش از ۱۰۰۰ نفر کشته و هزارن نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش روزنامه چاینا دیلی، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل روز پنجشنبه در جریان یک کنفرانس خبری گفت سازمان جهانی بهداشت تعداد کشته‌‌شدگان را ۱۰۸۰ و آمار زخمی‌ها را ۴۳۵۲ نفر اعلام کرده است.

پیش از این منابع دیگر آمارهای متفاوتی درباره تعداد تلفات درگیری‌های یمن اعلام کرده‌ بودند. سخنگوی نیروهای مسلح یمن، آمار کشته‌شدگان را تا بیش از ۲۵۰۰ نفر برآورد کرده است. جنبش ائتلاف مدنی هم در کنفرانس خبری امروز تعداد کشته‌شدگان را ۹۰۰ نفر اعلام کرد که ۳۷۰ نفر از آنها کودک و ۳۰۰ نفر زن هستند.

عربستان سعودی دو روز پیش (۱ اردیبهشت) از توقف حملات در یمن خبر داد اما از آن زمان به بعد بارها با نقض آتش‌بس مناطقی از یمن را بمباران کرده است.

عربستان سعودی از بامداد ششم فروردین‌ماه در تلاش برای بازگرداندن قدرت به «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن و بدون مجوز سازمان ملل تجاوز گسترده‌ای را به خاک این کشور فقیر عربی آغاز کرد. تضعیف جنبش مردمی انصارالله نیز از دیگر اهداف حملات عربستان سعودی به یمن به شمار بود.

۱۳۹۴/۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...