نسخه چاپی

اظهارات چمران پیش از خطبه‌های نماز جمعه

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: بافت فرسوده از ۴ تا ۱۲ هزار هكتار در تهران برآورد شده است و با توجه به اینكه خطر زلزله تهران را تهدید می‌كند باید هر چه سریع‌تر نسبت به نوسازی بافت فرسوده اقدام شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، مهدی چمران در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه ضمن تبریک ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها و میلاد امام علی (ع) اظهار داشت: در ۹ اردیبهشت حضرت امام (ره) فرمانی صادر کردند که بر اساس آن شوراها شکل بگیرد.

وی ادامه داد: روز ۹ اردیبهشت روز شوراهاست و شوراها مدیریت محلی هستند که از حکومت مرکزی و سیاست‌های کلی جدا بوده و به صورت مستقل در مسیر سیاست‌های نظام و دولت مدیریت محلی را بر عهده دارند.

چمران افزود: در قرآن و روایات زیادی در ارتباط با شوراها مطالبی مطرح شده است و سنت پیامبر نیز بر مشورت و شوراها بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در قانون اساسی نیز ۷ بند و هفت ماده در مورد شوراها وجود دارد و اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون نیز در مورد شوراها توضیحاتی را ارائه کرده است.

چمران خاطرنشان کرد: در قانون نیز مجلس در سال ۶۱، ۷۵ و ۸۲ در خصوص شوراها قانون کاملی را تدوین کردند.

وی گفت: با همدلی و هم‌زبانی با دولت شوراها می‌تواند بین خود و شهرداران رابطه‌ ایجاد کنند تا خدمتگزاری به مردم افزایش یابد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: با ایجاد شوراها در تهران تحول خوبی ایجاد شده است و در دوره سوم و چهارم شوراها شاهد این تحولات عظیم هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تلاش ما برای برنامه ۵ ساله دوم شهرداری و چشم‌انداز ۲۰ ساله برای شهر تهران است تا شهری آبادتر و بدون آلودگی‌های زیست محیطی و سایر ناهنجاری‌ها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.

چمران با تأکید بر اینکه شهر تهران پر از مشکلات متعددی است که باید اصلاح شود، گفت: اصلاح این مشکلات تنها بر عهده شوراها و شهرداری نیست و باید یک عزم ملی و حاکمیتی برای حل معضلات این کلانشهر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت و تفکر ما بر مبنای مدیریت جهادی است، گفت: در برنامه‌هایی که در کوتاه‌ترین مدت انجام شد اقتصاد مقاومتی و شرایط سخت اقتصادی وجود داشت ولی با تمام این موانع پروژه‌ها به سرانجام رسیده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصلاح حمل‌ونقل عمومی و استفاده بیشتر مردم از مترو و اتوبوس در اولویت مدیریت شهری قرار گرفته است.

چمران یادآور شد: اقدامات گسترده‌ای در زیر زمین شهر تهران برای توسعه مترو صورت گرفته است که سرعت ساخت مترو و تونل‌ها از سرعت جهانی آن نیز بیشتر شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اتوبوسرانی نیز تا جایی که بتوانیم و خیابان‌های شهر گنجایش داشته باشد توسعه خواهیم داشت ولی در هر دو اقدام مترو و اتوبوسرانی نیازمند همکاری‌های دولت هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گسترش فضای سبز عمومی اظهار داشت: نسبت به سالهای گذشته فضای سبز عمومی در شهر تهران گسترش یافته است تا جایی که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرانه فضای سبز برای هر نفر ۲ مترمربع بود که در سال ۸۴ به ۸.۵ مترمربع و هم اکنون به ۱۵.۵ مترمربع افزایش یافته است که به دنبال آن هستیم پیش از استاندارد که ۱۵ مترمربع برای هر نفر است پیش برویم و به ۱۷.۵ مترمربع برسیم.

چمران درباره بافت فرسوده شهر تهران گفت: بافت‌های فرسوده بسیاری در شهر تهران وجود دارد که در مقابل زلزله مقاومتی ندارد.

وی با تأکید بر اینکه شهر تهران بسیار زلزله‌خیز است، گفت: در شمال و جنوب تهران گسل‌ داریم و زلزله خطری است که همیشه شهر تهران را تهدید می‌کند بنابراین باید نسبت به نوسازی بافت‌های فرسوده شهری که از ۴ هزار هکتار تا ۱۲ هزار هکتار برآورد شده است هر چه سریعتر اقدام کنیم.

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه سخنان خود پیش از خطبه نماز جمعه امروز تهران ضمن تشکر از مقام معظم رهبری به خاطر نگاه ویژه‌ای که به محیط زیست و فضای سبز دارند گفت: با دستور مقام معظم رهبری بوستان جنگلی ۱۴۰۰ هکتاری در بزرگراه شهید بابایی که پیش از این در اختیار نیروهای مسلح بود در اختیار شهرداری قرار گرفت و طی چند روز و در روز طبیعت این بوستان برای استفاده از آحاد مردم به بهره‌برداری رسید که در آینده نام آن را به بوستان یاس فاطمی تغییر خواهیم داد.

چمران خاطرنشان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست در زمینه فضای سبز عمومی دغدغه جدی دارد لذا از آنها درخواست می‌شود پارک پردیسان را برای استفاده عموم در اختیار مردم قرار دهند و اداره آن را نیز در صورت نیاز به عهده شهرداری بگذارند و شهرداری نیز این آمادگی را دارد تا این پارک را برای استفاده عموم آماده کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اتفاقاتی که در منطقه و در حوزه بین‌المللی رخ داده است، گفت: متأسفانه کسانی در ظاهر اسلام بر ضد اسلام و مسلمین جهان عمل می‌کنند.

وی گفت: کشتار وحشیانه کودکان، زنان و مردم یمنی که بدون هیچ مقاومت و سلاحی در برابر حملات عربستان سعودی ایستادگی کردند و این جنایت مانند جنایت صهیونیست‌ها در غزه است و قطعاً این لکه ننگ و سیاهی بر دامان عربستان سعودی نشسته و پاک شدنی نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مسلمانان در بحرین، یمن، لبنان و فلسطین با مقاومت خود دشمنان اسلام را به زانو در آورده‌اند و امید است روزی برسد که تمامی ملت‌ها آزاد و مستقل برای آبادانی ملت خود و گسترش اسلام واقعی تلاش کنند.

چمران گفت: ملت مسلمان یمن با مقاومت در مقابل بمباران عربستان سعودی به پیروزی رسیدند و ان‌شاءالله این پیروزی را حفظ خواهند کرد.

وی گفت: امیدواریم پیروزی یمن نهایی شود و مانند کشور مصر در مقاومت خود انحراف نداشته باشند. جمهوری اسلامی ایران خرسند است که ملت‌های مسلمان متحد، منسجم و پایدار در مقابل اقدامات صهیونیست به پیروزی رسیده است.

۱۳۹۴/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...