نسخه چاپی

بازگشت آخرین گروه عمره گزاران ایرانی

رئیس سازمان حج و زیارت، گفت: آخرین گروه از عمره گزاران ایرانی امروز وارد كشور شدند.

به گزارش نما به نقل از فارس، سعید اوحدی افزود: پرونده دو پلیس فاسد فرودگاه جده در دست رسیدگی است و همانطور که سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کردند ملاقات های مهمی در این خصوص صورت گرفته که امیدواریم بزودی شاهد صدور حکم و برخورد قاطع با متخلفین باشیم. به هر حال هیچ توجیهی برای تعلل عربستان در این زمینه وجود ندارد.

وی ادامه داد: امروز چهارم اردیبهشت آخرین گروه زوار ایرانی وارد فرودگاه امام خمینی (ره) خواهند شد.

اوحدی در مورد خسارت های ناشی از تعلیق عمره سال جاری تصریح کرد: از آنجا که این مسأله در واکنش به عدم توان کشور میزبان در تأمین امنیت زوار رخ داده است، طبعاً هرگونه خسارتی متوجه طرف سعودی می باشد.

وی اضافه کرد: کسانی که تا پایان دوره عمره در کاروانهای عمره ثبت نام کرده بودند با اعلام انصراف در سامانه فاخر و یا از طریق مراجعه به دفاتر زیارتی که ثبت نام نموده اند، می توانند وجوه پرداختی را پس بگیرند و فیش عمره خود را پایدار نمایند تا در دوره های بعد به عمره اعزام شوند.

اوحدی همچنین در خصوص زمان پرداخت قسط دوم هزینه سفر حج تمتع اعلام کرد: پرداخت قسط دوم از روز شنبه ۵ اردیبهشت از طریق شعب بانک ملی آغاز و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

وی ضمن تشکر از زائرین عزیزی که قسط اول سفر حج خود را بموقع پرداخت کرده اند، تأکید کرد: امیدواریم زائرین متقاضی حج تمتع نسبت به پرداخت قسط دوم نیز در زمان مقرر اقدام نمایند.

اوحدی در خصوص خدمات سازمان حج و زیارت در حج تمتع نیز از رشد قابل توجه کیفیت هتل های اجاره شده سخن گفت و اعلام کرد : با وجود افزایش ۸ درصدی نرخ تسعیر ارز و همچنین افزایش کیفیت ۲۵ درصدی امکانات اقامتی، نه تنها افزایش قیمتی را برای حجاج عزیز نداشتیم بلکه هزینه سفر حج سال جاری ۵ درصد نیز کاهش یافته است.

بر اساس گزارش سازمان حج و زیارت، از ابتدای عملیات اعزام زائران ایرانی به عمره تا روز ۲۴ فروردین ۹۴ تعداد ۴۱۰ هزار زائر ایرانی به سرزمین وحی مشرف شده اند. ضمناً سفر حج تمتع از اول شهریور ماه آغاز خواهد شد و حجاج عزیز در قالب ۴۵۳ کاروان که ۵۸ درصد آنها مدینه قبل هستند، عازم سفر حج خواهند شد.

۱۳۹۴/۲/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...