نسخه چاپی

اتحاد ملت یا بدل مشاركت؟

عکس خبري -اتحاد ملت يا بدل مشارکت

در آستانه انتخابات احزاب موسمی برای بدست گرفتن قدرت فعال شده اند و پس از مدتی فتیله كار خود را پایین كشیده اند. احزاب قارچ گونه ایی كه تنها ماهیت انتخاباتی دارند و بس.

مهدی ده مرده- به گزارش نما ، مردی دزدي را بواسطه سرقت خروسش گرفته بود . دزد در حالي که دم خروس از شکاف قبايش بیرون بود به خدا و ائمه سوگند مي خورد که خروس را نديده است. مرد گفت: اي مردم ، آنچنان سوگند می خورد که نمی توانم باور کنم که گنهکار است اما سخت در عجبم که سوگند حضرت عباس (ع) را باور کنم يا دم خروس را؟ حال داستان حزب اتحاد ملت هم که مدعی اصلاح طلبی ست اینگونه شده است.
26 مهر ماه سال 93 بود که برخی از چهره‌های اصلاح طلب از تشکیل حزب جدیدی با نام‌ "اتحاد ملت ایران اسلامی" خبر دادند که این موضوع با واکنش‌های متفاوتی در کشور روبه‌رو شد.
برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب خوشحالی زائد الوصف خود را ابراز و اظهار امیدواری کردند که نگاه کشور و مدیریت کشور به سمت تحزب رود.
اما در سوی دیگر چهره‌های اصولگرا و برخی از فعالان سیاسی پرده از امر مهمی برداشتند و عنوان کردند اعضای مؤسس این حزب جدیدالتأسیس همان اعضای حزب منحله مشارکت هستند که در قالب جدیدی وارد این حوزه شده‌اند و باید در صدور اجازه فعالیت به آنان دقت نظر بیشتری داشت. امری که از سوی موسسان این حزب انکار شده است. البته با نگاهی به سوابق سیاسی این افراد که در ادامه به آن اشاره می شود مانده ایم که دم خروس را باور کنیم یا قسم حضرت عباس را.
افرادی همچون محمد آقایی (مسئول کمیته تشکیلات و عضو مؤسس حزب منحله مشارکت)، حسین خلیلی اردکانی (رئیس شورای منطقه کرج حزب منحله مشارکت)، محمد خلخالی،حیدر زندیه، مژگان اثباتی، علی‌محمد مظفری (عضو هیئت مؤسس حزب منحله مشارکت)، رؤیا بلوری (همسر علی‌محمد مظفری و عضو شاخه زنان حزب منحله مشارکت)،  پیروزی (عضو یکی از کمیته‌های اقشار حزب منحله مشارکت)، داوود کریمی دستجردی، سید حسن موسوی‌نژاد (رئیس کمیته اطلاع رسانی حزب منحله مشارکت)، آیدین پیرزه وغلامرضا انصاری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران اعضای هیأت موسس این حزب را تشکیل می دهند.
البته حزب اتحاد ملت که ظاهرا ً هنوز مانیفست خود را تدوین نکرده به گفته یکی از موسسین خود بدنبال همدست سازی نهادها با دولت مدنظر خود می باشد.
غلامرضا انصاری تاکید داردکه  دولت‌ها همواره مجبور بوده اند که برخی مسئولان غیرهمسو را در مجموعه خود بپذیرند اما با وجود احزاب، دولت ها برای انتصابات آزادی بیشتری خواهند داشت.
این جملات دقیقا ً یادآور عملکرد حزب مشارکت در مجلس ششم و دوران دولت اصلاحات است .البته هشدار درباره حزب اتحاد ملت ایران اسلامی تنها منحصر به  چهره های اصولگرا نیست بلکه دبیرکل حزب مردمی اصلاحات نیز در این باره گفت‌: برآیند حزب اتحاد ملت این است که گویا آنها می‌خواهند تفکر حزب مشارکت را ادامه دهند و شنیده‌ها حاکی از آن است که اعضای مشارکت حزب اتحاد ملت را هدایت می‌کنند.
حجت‌الاسلام محمدزارع فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در گفتگویی، با اشاره به مجوز کمیسیون ماده 10 احزاب به حزب اتحاد ملت ایران اظهار داشت: نمی‌دانم دولت چه عجله‌ای دارد که به حزب اتحاد ملت مجوز فعالیت داده است.
از یاد نبرده ایم که قبلا ً نیز در آستانه انتخابات احزاب موسمی برای بدست گرفتن قدرت فعال شده اند و پس از مدتی فتیله کار خود را پایین کشیده اند. احزاب قارچ گونه ایی که تنها ماهیت انتخاباتی دارند و بس.
به هرحال باز هم به مسئولان وزارت کشور هشدار می دهیم که عملکرد این حزب و سرانش را در نظر بگیرند تا خدایی نکرده بار دیگر شاهد تندرویهای برخی در عرصه سیاسی کشور در سایه دولت اعتدال نباشیم.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...