نسخه چاپی

جان كری انصار الله را به مذاكره فراخواند

عکس خبري -جان کري انصار الله را به مذاکره فراخواند

در حالی‌كه جنگنده های سعودی همچنان به بمباران یمن ادامه می‌‌دهند، وزیر خارجه آمریكا از جنبش انصار الله در یمن خواست پای میز مذاكره حاضر شود.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا، دیروز در حاشیه همایشی در کانادا، گفت: «این مسیر باید دو طرفه باشد. عربستان انتقال در عملیات نظامی خود در یمن به مرحله بشردوستانه را اعلام کرده است و الحوثی‌ها و آنهایی که بر الحوثی‌ها نفوذ دارند، باید اطمینان بدهند آماده رفتن به سمت میز مذاکره هستند.»

کری افزود: سازمان ملل نماینده‌ای را برای تسهیل مذاکرات در یمن منصوب کرده است و به نظر می‌رسد طرفین آماده بررسی مکانی برای گفت‌وگوهای صلح هستند.

این در حالی است که محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله تاکید کرد در صورتی که حملات به یمن متوقف نشود و تحریم آن به طور کامل برطرف نشود، انصار الله در هیچ گفت وگویی با میزبانی عربستان شرکت نخواهد کرد.

وی بر لزوم توقف حملات به یمن قبل از هرگونه گفت وگو تاکید کرد. عبدالسلام همچنین اعلام کرد که «گفت وگو در مسقط قابل قبول است». وی با بیان اینکه حمله نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان به یمن تاکنون متوقف نشده است، لزوم پایان کامل تحریم و محاصره یمن را خواستار شد.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...