نسخه چاپی

عراقچی: هیئت آمریكا توضیحات مفیدی درباره رفع تحریم‌ها داد

مذاكره كننده ای ارشد هسته ای كشورمان گفت توضیحات هیئت آمریكایی درباره تحریم ها و اقدامات كنگره بسیار مفید بود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم- مذاکره کننده ای ارشد هسته ای کشورمان در گفتگو با شبکه پرس تی وی گفت توضیحات هیئت آمریکایی درباره تحریم ها و اقدامات کنگره بسیار مفید بود.

عباس عراقچی گفـت:ما بحث بسیار خوبی را به خصوص با هیئت آمریکایی داشتیم و از آنها خواستیم که موضع خود را در مورد تحریم ها روشن کنند و بگویند که در کنگره چه می گذرد. به نظر من توضیح هیئت آمریکایی بسیار مفید بود. اکنون ما کار روی تهیه پیش نویس برنامه ی جامع اقدام مشترک را شروع کرده ایم. روشن است که در آغاز کار، ما باید درباره ی چارچوب و شکل چنین پیش نویسی صحبت کنیم.

وی افزود: ما پیشرفت هایی داشته ایم اما این پیشرفت کند بوده است. ما روی ساز و کار حل اختلافات کار می کنیم. جزئیات درحال بررسی است. ما اهمیت زیادی برای احتمال نقض تعهدات از سوی هر دو طرف به خصوص ازطرف مقابل قائل هستیم چون طرف مقابل سابقه ی خوبی در اجرای تعهداتش ندارد. ما قطعا این ساز و کار را خواهیم داشت تا اگر هر گونه نقضی رخ دهد بتوانیم به این ساز و کار مراجعه کنیم و مشکل را حل کنیم و کار به مختومه شدن توافق منجر نشود.

عراقچی موضوع اصلی مذاکرات هسته ای ۳ روزه در وین را بحث تحریم ها دانست و گفت این بار ما تنها بر روی موضوع تحریم ها کار کردیم و آمریکایی ها و اروپایی ها برخی ابهامات درباره لغو تحریم ها را حل و فصل کردند و تیم آمریکایی توضیحاتی در این باره داد که بسیار مفید بود.

وی افزود درباره طرح مصوب کمیته روابط خارجی سنا نیز گفتگوهای مثبتی داشتیم

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...