نسخه چاپی

واكنش بروجردی به ممانعت آل‌سعود از فرود هواپیمای ایرانی در یمن

رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ممانعت رژیم عربستان سعودی از فرود هواپیمای امدادی ایران در یمن، چهره زشت دیگری از این رژیم را نشان داد.

به گزارش نما، علاءالدین بروجردی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به ممانعت رژیم عربستان سعودی از فرود هواپیمای حامل کمک‌های امدادی ایران به مردم یمن، اظهار داشت: این مسئله، نشان‌دهنده چهره زشت دیگری از عربستان سعودی است که بعد از این کشتار وحشیانه، حتی در مسیر کمک‌رسانی انسانی و امداد به مجروحان آن هم در کشوری مانند یمن با امکانات نزدیک به صفر، اینطور کارشکنی می‌کند.

وی با اشاره به لزوم انعکاس واقعیت‌های یمن تأکید کرد: رسانه‌های کشورمان و رسانه‌های مستقل جهان، به این جنبه از جنایات عربستان بیشتر بپردازند که بر خلاف تمام اصول انسانی، مانع از کمک به این مردم مصیبت‌دیده می‌شود.

گفتنی است، از دو روز پیش، طی دو مرحله هواپیمای ایرانی حامل مجروحان یمنی مداواشده و کمک‌های امدادی و دارویی جمهوری اسلامی ایران که از طریق مسیر پروازی عمان به یمن عازم پایتخت یمن بود، هنگام عبور از مسیر هوایی واقع در عربستان سعودی و با نزدیک شدن جنگنده‌های رژیم آل سعود، موفق به انجام مأموریت خود نشد و در هر دو مرحله مجبور به بازگشت شد.

در پی این اقدام عربستان سعودی، عصر روز گذشته کاردار سفارت عربستان در تهران به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...