نسخه چاپی

رئیس‌جمهور شوم توافق را پاره می‌كنم

فرماندار سابق تگزاسی‌ها كه برای جلب نظر ادلسون و معرفی به عنوان نماینده مورد حمایت وی به لاس‌وگاس رفته می گوید كه توافق هسته‌ای با ایران كار خطرناكی است و موجب بی‌ثباتی خاورمیانه می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «ریک پری» فرماندار سابق ایالت تگزاس و کاندیدای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری امشب برای رقابت با «تد کروز» و جلب نظر «شلدون ادلسون» میلیاردر معروف یهودی به لاس‌وگاس رفت و در خصوص برنامه‌های خود برای نتیجه احتمالی مذاکرات هسته‌ای و رویکردش در قبال اسرائیل سخن گفت.

هر کاندیدایی که بتواند نظر ادلسون را جلب کند، از کمک این میلیاردر صاحب کازینوهای زنجیره‌ای بهره‌مند خواهد شد و خواهد توانست آزادی عمل بیشتری در هزینه‌های تبلیغاتی خود داشته باشد.

ریک پری که پیش از این گفته بود «در صورت رسیدن به پست ریاست‌جمهوری، توافق هسته‌ای با ایران را پاره می‌کنم» امروز در مقابل ادلسون گفت که «توافق با ایران، کار خطرناکی و بخاطر صلح در خاورمیانه، باید جلوی این توافق گرفته شود.»

در معاهدات بین‌المللی، طرف توافق، نظام کشورها است و در صورت تغییر دولت‌ها، قاعدتاً ساختار توافقات خارجی دستخوش تغییر نمی‌شود و روسای جمهور بعد هم به آنچه ماسلف آنها امضاء کرده، پایبند می‌مانند.

در توافق هسته‌ای ایران و 1+5 اما گذشته از سخنان این‌گونه کاندیداهای طرفدار آیپک، کنگره آمریکا هم در حال بررسی طرحی است که اگر امضاء شود، برای نمایندگان حق تأیید و یا رد متن امضاء شده اوباما ایجاد خواهد شد؛ اوباما هم این طرح را به طرح سناتور «کورکر» مشهور شده ، قبول کرده است.

آقای پری در ادامه سخنان خود، سیاستمداران ایران را «مستبد» خواند و گفت که ایرانیان به قولی که می‌دهند، عمل نخواهند کرد.

این فرماندار سابق که با توجه به حضور در میان جمهوری خواهان، طبیعتاً از منتقدان سرسخت اوبامای دموکرات است، در ادامه به به جنبه‌های فنی بد بودن توافق با ایران هسته‌ای اشاره کرد و گفت:‌«این وتوافق، برنامه هسته‌ای ایران را محدود نمی کند بلکه به آن مشروعیت می‌بخشد.»

پری به سیاست‌های خود بعنوان رئیس‌جمهور احتمالی آمریکا در قبال صهیونیست‌ها هم اشاره کرد و خطاب به ادلسون یهودی گفت: «اگر رئیس‌جمهور شوم، اجازه ساخت شهرک های بیشتری را به اسرائیل می‌دهم.»

کابینه رژیم صهیونیستی تاکنون در مورد ساخت‌ شهرک های مهاجرنشین در اراضی اشغال‌شده پس از قرارداد 1967 به مخالفت‌های شفاهی آمریکا و تهدیدهای اتحادیه اروپا توجهی نکرده است.

پری برای یهودیان حاضر در جلسه، وعده دیگری هم داشت و قول داد که در صورت ورود به کاخ سفید، سفارت آمریکا را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل می‌کند.

هنوز نظر نهایی شلدون ادلسون در خصوص نامزد مورد حمایتش اعلام نشده است.

۱۳۹۴/۲/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...