نسخه چاپی

زورگیری با دماغ عملی!

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سابقه‌دار به اتهام زورگیری تلفن همراه و فروش آنها در حوالی خیابان جمهوری خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو سابقه‌دار به اتهام زورگیری تلفن همراه و فروش آنها در حوالی خیابان جمهوری خبر داد.

در ساعت 16 روز سی‌ام فروردین امسال، مأموران کلانتری 133 شهرزیبا در حین گشت‌زنی در محدوده بلوار تعاون به دو سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت پالس سفید - مشکی مشکوک شدند. سرنشینان موتورسیکلت به محض دستور ایست مأموران، اقدام به فرار از محل کردند که در تعقیب و گریز مأموران با آنها، راننده موتور به علت عدم توانایی در کنترل موتورسیکلت با جدول کنار خیابان برخورد کرد و در نهایت هر دو نفر توسط مأموران دستگیر شدند. همچنین در بازرسی از این دو جوان، دو قبضه چاقو و همچنین چندین گوشی تلفن همراه کشف شد.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه 34 تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

دو متهم به نام‌های "سعید . ح" (23 ساله) و "علی . م" (22 ساله) بلافاصله پس از انتقال به پایگاه دوم پلیس آگاهی، به عنوان دو سارق زورگیر موتورسوار که در طول روز اقدام به ارتکاب سرقت‌های متعدد کرده و پرونده سرقت‌های آنها در حال رسیدگی در پایگاه دوم آگاهی بود، مورد شناسایی قرار گرفتند.

بنا بر اظهارات مالباختگان، دو سرنشین جوان یک دستگاه موتورسیکلت یک نفر قد بلند و دیگری قد کوتاه در حالی اقدام به زورگیری وجوه نقد و گوشی تلفن همراه از آنها کرده بودند که متهم قد بلند، بینی خود را احتمالا به خاطر انجام عمل زیبایی چسب زده بود.

با بررسی گوشی‌های تلفن همراه به دست آمده از متهمان مشخص شد که تمامی آنها دارای سابقه سرقت هستند که با شناسایی صاحبان گوشی‌ها و دعوت از آنها جهت حضور در پایگاه دوم آگاهی، هر دو متهم مورد شناسایی قرار گرفتند؛ بویژه متهم قد بلند پرونده که در عمده سرقت‌ها به عنوان ترک‌نشین و سارق اصلی مورد شناسایی قرار گرفت.

یکی از مالباختگان پس از شناسایی متهمان، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در ساعت 15:30 روز سی‌ام فروردین (چند دقیقه قبل از دستگیری متهمان) در منطقه باغ فیض، متهمان با چاقو به سمت من حمله‌ور شدند و گوشی تلفن همراهم را سرقت کردند. خانم جوانی نیز پس از شناسایی هر دو متهم عنوان که توسط آنها و با تهدید چاقو، در 27 فروردین مورد زورگیری گوشی تلفن همراه خود قرار گرفته است.

با توجه به دلایل و مدارک به دست آمده و شناسایی "سعید" و "علی" توسط ده‌ها مالباخته‌ای که پرونده سرقت‌های آنها در پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ در حال رسیدگی است، متهمان صراحتا به ده‌ها فقره "زورگیری" به ویژه زورگیری گوشی‌های تلفن همراه، کیف‌قاپی و خفت‌کنی در مناطق مختلف شهر تهران بویژه در مناطق بلوار فردوس، سعادت آباد، خیابان سرو، شهرزیبا، بلوار تعاون، بلوار الهام و ... اعتراف و عنوان کردند که در طول یک روز اقدام به چندین فقره سرقت زنجیره‌ای کرده و پس از سرقت‌ها، گوشی‌های تلفن همراه را در خیابان جمهوری می‌فروختند.

متهمان در خصوص قیمت فروش گوشی‌های تلفن همراه اظهار کردند: گوشی‌های تلفن همراه بالای یک میلیون تومان را به قیمت هر گوشی 200 هزار تومان و گوشی‌های ارزان‌تر را به قیمت 50 هزار تومان می‌فروختیم.

بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه داوود مرادی، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح هر دو متهم به ده‌ها فقره سرقت و شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و هر دو متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی قرار دارند.

رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد، توسط دو سارق با مشخصات اعلامی مورد سرقت و زورگیری قرار گرفتند خواست تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی - خیابان زنجان شمالی مراجعه کنند.

۱۳۹۴/۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...