نسخه چاپی

میزان هورمون در گوشت مرغ قابل توجه است

رئیس سازمان غذا و دارو، از بررسی میزان فلزات سنگین در گوشت مرغ تولید داخل و وارداتی خبر داد و گفت: میزان هورمون در گوشت مرغ قابل توجه است.

به‌ گزارش نما به نقل از مهر، دكتر رسول ديناروند با بيان اينكه ميزان فلزات سنگين را در گوشت مرغ توليد داخل و وارداتي بررسي كرديم كه مشكلي وجود نداشت، افزود: « ميزان هورمون در اين فرآورده قابل توجه است.» اين در حالي است كه پنجشنبه گذشته رئيس انستيتو تحقيقات تغذيه‌اي و صنايع غذايي با بيان اينكه نظارت‌ها بر توليد مرغ و تخم‌مرغ طي ساليان اخير توسط سازمان دامپزشكي افزايش يافته گفته بود خوشبختانه استفاده از هورمون‌ها در پرورش مرغ وجود ندارد.

حاجي فرجي گفته بود: بيشتر نگراني‌ها در توليد مرغ مربوط به مصرف آنتي بيوتيك‌هاست. به‌گزارش همشهري، بحث مرغ‌هاي هورموني و عوارض احتمالي ناشي از آن، از مسائلي است كه چند سال است در ايران مطرح شده است و سؤالات و ابهامات بسياري را براي مصرف‌كنندگان به‌وجود آورده است. اينكه مرغ‌هاي هورموني چه خطراتي دارند و اصلا چرا به مرغ‌ها هورمون تزريق مي‌كنند‌؟ حال كه رئيس سازمان غذا و دارو ميزان هورمون در مرغ را قابل توجه توصيف كرده به‌نظر مي‌رسد كه بايد از عوارض احتمالي آن هم به مردم گفته شود و يا اگر عوارضي هم ندارد مسئولان به مردم بگويند كه با خيال راحت مرغ مصرف كنند.

۱۳۹۴/۲/۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...