نسخه چاپی

محمد مايلي كهن:

آرزویم سرمربیگری پرسپولیس است

عکس خبري -آرزويم سرمربيگري پرسپوليس است

این جزو آرزوهای من است كه سرمربی پرسپولیس شوم اما نه مثل برخی‌ها. شما ببینید چه افرادی، چطور، چگونه و با چه كارنامه و سابقه‌ای سرمربی پرسپولیس شده‌اند.

به گزارش نما، محمد مایلی کهن در گفتگو با مهر در خصوص پروسه انتخاب سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس و اینکه آیا با او نیز در این زمینه مذاکره شده است، گفت: والله نمی‌دانم چه باید بگویم. با من نیز در این زمینه صحبتی نشده است. وی با طرح این پرسش که "مگر سرمربی تیم پرسپولیس انتخاب شده است؟"، خاطر نشان کرد: صلاح مملکت خویش خسروان دانند.

پرسپولیس عزیز ما پرسپولیس 04 شد
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با یادآوری عملکرد ضعیف تیم فوتبال پرسپولیس در زمان حضور مصطفی دنیزلی گفت: مگر دنیزلی به پرسپولیس نیامد؟ چه اتفاقی افتاد؟ چقدر برای ایشان هزینه شد؟ بازدهی حضور ایشان در پرسپولیس چه بود؟ مگر غیر از این بود که تیم پرسپولیس با هدایت دنیزلی در چهار بازی چهار تا، چهارتا خورد؟ مگر غیر از این بود که پرسپولیس محبوب و عزیز ما تبدیل به پرسپولیس 04 شد؟!

پرسپولیس بدون مربی دوازدهم نمی‌شد
"خیال می‌کنید فصل گذشته اگر تیم پرسپولیس فاقد مربی بود در لیگ برتر چندم می‌شد؟"، مایلی کهن با بیان این جمله افزود: پرسپولیس اگر مربی نداشت با آنها مهره‌ها رتبه‌اش در لیگ برتر تک رقمی نمی‌شد؟ حالا من نمی‌گویم جزو چهار تیم بالای جدول قرار می‌گرفت اما به مراتب بهتر از این نتیجه می‌گرفت. تیم را می‌دادند دست مهدوی کیا مطمئن باشید رتبه تیم خیلی بالاتر از این می‌شد.

نوع گرفتن بازیکن خیلی مهم است
مایلی کهن در خصوص عملکرد باشگاه پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات گفت: شما یقین بدانید گرفتن بازیکن یکی از ابزارهای موفقیت است که البته می‌تواند نقش بسیاری در توفیق یک تیم داشته باشد. اما باید در نظر داشته باشید که نوع گرفتن بازیکن هم خیلی مهم است.

استیل آذین هم ستاره گرفت اما موفق نشد
وی در ادامه یادآور شد: اگر خاطرتان باشد تیم استیل آذین سه، چهار سال پیش خیلی بازیکن گرفت، بازیکنانی شاخص و ستاره اما به دلیل اینکه نفراتش خوب گزینش نشده بودند، به دسته اول سقوط کرد. وقتی در یک پست سه بازیکن همطراز و با قابلیت‌های بازی مشابه می‌گیرید، قطعا در طول فصل به مشکل برخورد می‌کنید.

هر مربی بیاید برای شناخت تیم زمان می‌خواهد
این کارشناس فوتبال ایران انتخاب بازیکن را یک نوع هنر خواند و گفت: شما بازیکن خوب و توانمند را گرفتید اما باید سایر موارد را نیز برای موفقیت تیم به کار بگیرید. همین امروز هر کدام از این مربیان خارجی که بیایند قطعا زمان می‌خواهند تا با بازیکنان آشنا شوند، چرا که از بازیکنان شناخت ندارند.

مایلی کهن یادآور شد: همین دنیزلی زمانی که آمد گفت برای شناخت پرسپولیس و رسیدن تیم به هماهنگی پنج هفته زمان می‌خواهد. پنج هفته گذشت و شما دیدید پرسپولیس ایشان چه شد و به عنوان دوازدهم رسید!

تیم می‌باخت و دنیزلی به ترکیه می‌رفت
وی از نوع قراردادهایی که با مربیان خارجی در فوتبال و ورزش ایران منعقد می‌شود ایراد گرفت و گفت: متاسفانه به دلیل آنکه شناخت لازم را نداشتند به گونه‌ای با دنیزلی قرارداد بسته بودند که ایشان تیم می‌باخت اما صبح روز بعد تهران را به مقصد ترکیه ترک می‌کرد و دو، سه روز کنار تیم نبود. کجا دنیا اینچنین است؟!

کی‌روش پاسخ تلفن کفاشیان را هم نمی‌داد!
مایلی کهن افزود: الان این مشکل را با "کارلوس کی‌روش" و "خولیو ولاسکو" نیز داریم. هیچ کجای دنیا مربی چنین برخوردی نمی‌کند. مربی هر چقدر هم که بزرگ باشد باید خود را تابع مقررات بداند. باید در متن قرارداد مربیان مشخص شود که چه زمانی باید بروند و چه زمانی برگردند. تا جائیکه من می‌دانم آقای کی‌روش بعد از آخرین بازی تیم ملی در مرحله مقدماتی جام جهانی 60 روز پیدایش نبود و حتی پاسخ تلفن رئیس فدراسیون را نیز نمی‌داد!

هم پول را می‌دهیم و هم اعتبار مملکت‌ را
"دلم از برخی اتفاقاتی که در فوتبال و ورزش می‌افتد به درد آمده است"، مایلی کهن در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر با بیان این جمله ادامه داد: اینها بد است، شما هم پول را می‌دهید و هم اعتبار مملکت را! چرا این اتفاق می‌افتد، چون شما از کار شناخت ندارید و کارتان این نبوده است!

اگر اینها موفق بودند باید خیلی بیشتر نازشان را می‌کشیدیم
این پیشکسوت فوتبال ایران به انتقاد از برخی مربیان خارجی چون کی‌روش و ولاسکو پرداخت و گفت: خوب است که این آقایان موفق نبوده‌اند که اگر بودند شما یقین بدانید که باید خیلی بیشتر از اینها نازشان را می‌کشیدیم.

دوازدهمی پرسپولیس یعنی سقوط به لیگ دسته اول
مایلی کهن با ابراز تعجب از اینکه برخی‌ها دنیزلی را مربی موفقی در تیم پرسپولیس می‌دانند، گفت: برخی‌ها می‌گویند مربی تیمی که در لیگ برتر دوازدهم شده موفق بوده است! من باید بگویم دوازدهمی در پرسپولیس یعنی سقوط به لیگ دسته اول.

مربی دیگری جای کی‌روش بود چه کارش می‌کردند؟!
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان با یادآوری تساوی‌های اخیر این تیم با قطر گفت: در سه بازی اخیر با هدایت کارلوس کی‌روش با برزیل که بازی نکردیم با قطر بازی کرده‌ایم اما به نتیجه تساوی رضایت دادیم، دو تا از این سه بازی هم در تهران بوده است. اگر مربی دیگری جای کی‌روش بود و این نتایج را می‌گرفت، چه کارش می‌کردند؟!

انتقاد از عملکرد خولیو ولاسکو
وی به انتقاد از عملکرد تیم ملی والیبال با هدایت "خولیو ولاسکو" پرداخت و گفت: در مسابقات انتخابی المپیک ما نیازی نبود که صربستان را شکست دهیم و باید استرالیا را می‌بردیم که نبردیم. تیم ما با هدایت حسین معدنی در آسیا هیچگاه سوم نشد، یا اول بودیم یا دوم. ما در زمانی که نباید تیم را به حسین معدنی جوان می‌دادیم، دادیم اما زمانی که معدنی پخته شد، تیم ملی را از او گرفتیم، چرا، چون نتوانسته بود در جام جهانی ایتالیا را شکست دهد!

معدنی برکنار شد، چون ایتالیا را نبرد
مایلی کهن در این خصوص افزود: حسین معدنی که برای هر جلسه تمرین با تیم ملی والیبال 40 هزار تومان می‌گرفته و حقوقش در ماه فکر نمی‌کنم به یک یا دو میلیون تومان هم می‌رسیده! متاسفانه از کار برکنار شد چون ایتالیا را نبرده بود. همان تیم ملی والیبال در مسابقات انتخابی المپیک به استرالیا می‌بازد و می‌گویند تیم انگیزه نداشته و بچه‌ها بی تفاوت شده بودند. من نمی‌دانم چطور آن زمان که ما 24 بر 21 جلو بودیم، بچه‌ها هم غیرت داشتند و هم انگیزه اما وقتی می‌بازیم آنچه نمی‌گوییم، ضعف مربی بوده است؟ اینجا باید مربی هنر خود را نشان می‌داد که نداد!

اشاره به برخی دردها و مشکلات ورزش
وی با یادآوری اینکه سال‌ها در ورزش حضور داشته و در دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها فعالیت کرده است و از رشته‌های ورزشی مختلف شناخت دارد، افزود: تیم ملی والیبال در راه صعود به المپیک ناکام مانده و بعد سرمربی تیم ملی، تیم را رها کرده و به کشورش رفته است. متاسفانه تمرینات تیم ملی نیز در غیاب او برای مسابقات بعدی آغاز شده است. اینها درد و مشکل است.

آقایان! شان و پرستیژ رئیس فدراسیون را حفظ کنید
مایلی کهن خاطرنشان کرد: افرادی که قرارداد می‌بندد، شخصیت حقوقی فدراسیون را رعایت نمی‌کنند. شخصیت حقیقی به کنار که آنهم قابل احترام است اما آقایان شخصیت حقوقی را هم رعایت نمی‌کنند. آقایان! رئیس فدراسیون یک پرستیژ دارد، شخصیت حقوقی دارد که باید حفظ شود. اگر می‌خواهید با مربی قرارداد ببندید باید متوجه مفاد قرارداد باشید. این نباشد که مربی هر زمان خواست بیاید و هر زمان خواست برود! هر سازی خواست بزند و ... .

تیم ملی مساوی کرده می‌گویند زمین کج بوده است
وی در این رابطه افزود: تیم ملی با شرایطی که همه می‌دانند ازبکستان را برده و با قطر مساوی کرده است. بعد به جای توضیح در خصوص اینکه چرا تیم ملی اینطور عمل کرده است، می‌گویند، زمین کج بوده، پاداش‌ها دیر پرداخت شده است و ... . حالا اگر تیم سه برد می‌آورد، شما ببینید چه‌ها که نمی‌خواستند. اینها مشکل ورزش ماست و اینها درد است.

با آوردن مربی بزرگ خارجی برای خود حاشیه امنیت درست می‌کنند
این کارشناس ورزش ایران به حسن حضور مربیان اسم و رسم‌دار خارجی برای برخی روسای فدراسیون‌ها و مدیران باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: آوردن این مربیان مقداری آقایان را به حاشیه امنیت می‌برد. یعنی الان اگر حسین معدنی سرمربی تیم ملی بود و اینگونه تیم ما به المپیک نمی‌رفت ممکن بود مقداری از ترکش‌های انتقادات متوجه رئیس فدراسیون شود اما در شرایط فعلی نه کسی به رئیس فدراسیون کاری دارد و نه به سرمربی تیم ملی. متاسفانه امروز بازیکنان تیم ملی مقصر هستند و متهم به اینکه انگیزه نداشته‌اند و ... .

وی همچنین از کارشناسان والیبال خواست به بررسی علل ناکامی تیم ملی والیبال در مسابقات انتخابی المپیک پرداخته و مشخص کنند نقش سرمربی و بازیکنان در نتایج این تیم چقدر بوده است.

کدامیک از مربیان خارجی که به پرسپولیس آمده‌اند، موفق بوده‌اند؟
مایلی کهن در پاسخ به این پرسش که "در مقطع زمانی فعلی حضور مربی خارجی به سود پرسپولیس است یا نه؟"، گفت: کدامیک از مربیان خارجی که به پرسپولیس آمده‌اند، موفق بوده‌اند؟ مگر وینگادا نیامد؟ چه شد؟ همین کرانچار مگر در پرسپولیس نبود؟ پرسپولیس با او چه نتایجی گرفت؟ مگر اشمیت، آری هان و زوبل در پرسپولیس نبود؟ شما در کل به بررسی حضور مربیان خارجی در پرسپولیس بپردازید و به استثناها کاری نداشته باشید، چرا که استثنا قائده نیست. شما ببینید در تیم پرسپولیس مربی خارجی موفق بوده یا داخلی.

منتظر مربی بوده‌اند که در پرسپولیس ناکام بود
"آیا این درست بود که مسئولان باشگاه پرسپولیس تا فاصله کمتر از یک ماه مانده به آغاز مسابقات لیگ برتر منتظر مصطفی دنیزلی ماندند؟"، مایلی کهن در پاسخ به این پرسش گفت: واقعیت این نیست، واقعیت چیزی دیگر است که عنوان نمی‌شود. اگر اینگونه بوده باشد که مدیران پرسپولیس تا این اندازه منتظر یک مربی مانده باشند، خیلی بد است. منتظر کدام مربی بوده‌اند، مربی که تیم با او به ناکامی رسیده است؟!

آرزویم سرمربیگری پرسپولیس است
مایلی کهن در پاسخ به مهر که تمایلش را برای حضور در پست سرمربیگری تیم پرسپولیس جویا شد، گفت: این جزو آرزوهای من است که سرمربی پرسپولیس شوم اما نه مثل برخی‌ها. شما ببینید چه افرادی، چطور، چگونه و با چه کارنامه و سابقه‌ای سرمربی پرسپولیس شده‌اند.

وی در ادامه افزود: شاید برخی‌ها این ایراد را به من بگیرند که در برخی تیم‌ها که سرمربیگری کرده‌ام ناموفق بوده‌ام. اما باین بگویم در زمانی که همراه آقای پروین در تیم پرسپولیس بودم، این تیم بهترین نتایج را کسب کرد و طی 10 سال به 10 جام قهرمانی رسیدیم. به عنوان قهرمانی مسابقات جام در جام باشگاه‌های آسیا رسیده و نایب قهرمان این رقابت‌ها شدیم.

من در تیم‌های دیگر دنبال قهرمانی نبودم
این کارشناس فوتبال ایران تاکید کرد: من در تیم‌های دیگر به دنبال قهرمانی نبودم و اعتقادی به این کار نداشتم. من به دنبال ساختن بازیکن و بازیکن سازی بودم. من در سایپا و فولاد به دنبال قهرمانی نبودم.

باعث عقده، حسرت و کینه برای جوانان مملکت می‌شوند
"این حق را نداشتم که یکبار سرمربی پرسپولیس شوم"، مایلی کهن با بیان این جمله افزود: آیا من سابقه بازی در تیم پرسپولیس ندارم؟ آیا سابقه مربیگری در این تیم ندارم؟ آیا بیشترین سابقه را در پرسپولیس نداشته‌ام؟ ایرادی ندارد من برای هر کسی که سرمربی پرسپولیس شود، آرزوی موفقیت می کنم اما بازهم می گویم متاسفم از اینکه ما هم پول را می‌دهیم و هم اعتبارمان را. به دلیل اینکه بلد نیستیم و تخصص لازم را نداریم پول‌هایی می‌دهیم که باعث عقده، حسرت و کینه برای جوانان مملکت می‌شوند.

۱۳۹۱/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...