نسخه چاپی

كاهش تولید نفت آمریكا

قیمت نفت در بازارهای جهانی اندكی كاهش یافت اما حملات عربستان به یمن و كاهش تولید نفت آمریكا مانع كاهش بیشتر قیمت این كالای اساسی شده است بطوریكه هر بشكه نفت همچنان بالای 65 دلار معامله می‌شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، رویترز اعلام کرد: قیمت نفت در نزدیکی بالاترین رقم خود در ۴ ماه و نیم اخیر برابر با ۶۵ دلار در هر بشکه باقی ماند.

نگرانی‌ها در مورد جنگ در یمن که می‌تواند به اختلال در عرضه نفت در خاورمیانه منجر شود و همچنین بروز نشانه‌هایی مبنی بر آغاز کاهش تولید نفت شیل آمریکا از عواملی عنوان شده‌اند که مانع از کاهش بیشتر قیمت نفت می‌شوند.

بنا بر اعلام بیکر هیوز، تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا برای بیستیم هفته متوالی به کمترین رقم از سال ۲۰۱۰ رسیده است که این ۲۰ هفته متوالی نیز رکوردی محسوب می‌شود و بر گمانه‌زنی‌ها در مورد کاهش تولید آمریکا دامن زده است.

هر بشکه نفت برنت نیز با ۴ سنت کاهش یافت و ۶۵.۲۴ دلار در هر بشکه فروخته شد. نفت برنت هفته گذشته سومین هفته افزایشی خود را ثبت کرد و به بالاترین رقم از ۱۰ دسامبر برابر با ۶۵.۸۰ دلار رسید.

نفت خام آمریکا نیز ۱۲ سنت افت داشت و بشکه‌ای ۵۷.۰۳ دلار معامله شد. این نوع نفت ۶ هفته متوالی افزایش داشت که طولانی‌ترین رشته افزایشی از سه ماهه نخست ۲۰۱۴ به شمار می‌رود.

تحلیلگران بانک بارکلیز طی یادداشتی اعلام کردند، ادامه افزایش‌های اخیر قیمت نفت نیازمند تقاضای بیشتر است.

۱۳۹۴/۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...