نسخه چاپی

آمار قربانیان زلزله نپال از 4300 نفر گذشت

خبرگزاری شینهوای چین روز دوشنبه در گزارشی از كاتماندو اعلام كرد كه شمار قربانیان زلزله روز شنبه در نپال از مرز چهار هزار و 300 نفر گذشت.

به گزارش نما به نقل ا زایرنا، این گزارش به نقل از تلویزیون رسمی نپال اعلام کرد که وزارت کشور امروز آمار قربانیان این حادثه را بیش از چهار هزار 300 نفر و مجروحان آنرا بیش از40 هزار نفر اعلام کرده است.

منابع خبری نپال درگزارشی از وضعیت امداد رسانی به آسیب دیدگان زلزله اعلام کردند که به علت قطع برق، تخریب جاده ها، پل ها و شبکه ارتباطی و مخابراتی، امدادرسانی با مشکل روبه رو است و هنوز در بسیاری از مناطق دورافتاده و صعب العبور امدادرسانی به کندی صورت می گیرد.

به گفته شاهدان عینی، به رغم تلاش نیروهای امدادی، هنوز تعداد زیادی از مصدومان از زیر آوار خارج نشده اند بنابر این کارشناسان اجتماعی احتمال افزایش تعداد تلفات این زمین لرزه را به بالای 40 هزار نفر پیش بینی کرده اند و حتی پیش بینی های وزارت کشور نپال نیز رقمی کمتر از این نیست.

در حال حاضر تعداد قابل توجهی از اجساد قربانیان زلزله همچنان در خیابان ها رها شده است و احتمال شیوع بیماری های عفونی نیز وجود دارد، به همین دلیل شهروندان کاتماندو تلاش می کنند از شهر خارج شوند.

مقام های امدادی نپال نیازهای فوری زلزله زدگان را دارو، تجهیزات پزشکی، آب آشامیدنی و مواد خوراکی اعلام کردند و از کشورهای جهان خواستند کمک های خود را برای زلزله زدگان نپالی ارسال کنند.

برهمین اساس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه از آمادگی این نهاد برای ارسال بیش از 40 تن کمک بشر دوستانه ایران به نپال خبر داد.

بر اساس گزارش رسانه ها، بیش از 80 درصد از ساختمان های مناطق روستایی و حدود 30 درصد ساختمان های مناطق شهری در اثر شدت زلزله تخریب شده است. همچنین گفته می شود بیش از یک میلیون نفر بر اثر این زلزله آواره شده اند.

براساس گزارش خبرگزاری ها به نقل از مقامات رسمی نپال، از زمان وقوع زلزله روز شنبه تاکنون این زمین لرزه تا کنون 100 پس لرزه نیز داشته است که قوی ترین آن بر اساس مرکز لرزه نگاری آمریکا 6.7 درجه در مقیاس امواج درونی زمین - ریشتر - بوده است.

سازمان لرزه نگاری آمریکا محل وقوع زلزله روز شنبه نپال را 10 کیلومتری عمق زمین و در شمال شرق کاتماندو و نزدیک مرز با چین اعلام کرد.

کاتماندو پایتخت کشور 28 میلیونی نپال، اندکی بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد و گفته می شود درحال حاضر حدود 300 هزار گردشگر نیز در این شهر حضور دارند.

درهمین حال کارشناسان لرزه نگاری زمین پیش بینی می کنند که پس لرزه های زلزله روز شنبه نپال تا 2 روز آینده نیز ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که شاخه کمک غذایی سازمان ملل متحد برای آغاز یک عملیات امدادی وسیع در نپال آماده می شود.

این نهاد امروز اعلام کرد انتظار می رود نخستین محموله ی امدادی اش سه شنبه (8 اردی بهشت) از طریق هوایی وارد نپال شود.

الیزابت بیرس، سخنگوی برنامه جهانی غذا با اشاره به اینکه محموله های شامل مواد غذایی به خاطر ویرانی جاده ها اکثرا از راه هوایی به نپال منتقل خواهند شد، گفت: این عملیاتی بزرگ و گسترده خواهد بود.

انتظار می رود سازمان ملل برای کمک به آسیب دیدگان این حادثه درخواست کمک فوری کند. صندوق کودکان ملل متحد نیز اعلام کرد علاوه بر امدادگر دو محموله هوایی با 120 تن کمک های بشردوستانه راهی نپال خواهد کرد.

سازمان بهداشت جهانی نیز امروز اعلام کرد تجهیزات پزشکی را برای رسیدگی به افراد مجروح توزیع کرده است.

درعین حال، وزارت خارجه آمریکا دیروز اعلام کرده بود که سه تن از شهروندان آن کشور در نپال جان باختند، فرانسه نیز از مرگ دو تن از اتباع خود در مرگبارترین فاجعه طبیعی نپال در 80 سال اخیر خبر داد.

گزارش ها حاکی است که حدود 90 نفر از اتباع کشورهای همسایه ازجمله هند، چین، تبت و بنگلادش نیز در این حادثه کشته شدند.

۱۳۹۴/۲/۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...