نسخه چاپی

كارگران خواهان چرخش كارخانه ها و سانتریفیوژها همزمان باهم هستند

وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی با بیان اینكه كارگران عزیز میدانند كه تحریم ها كاغذ پاره نیستند، گقت: كارگران خواهان چرخش كارخانه ها و سانتریفیوژها همزمان باهم هستند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی ربیعی وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی امروز سه شنبه در اجتماع ۱۲ هزارنفری کارگران که با حضور رییس جمهور برگزار شد با بیان اینکه کارگران با هیاهوی سیاست بیگانه اند گفت: اما با این حال کارگران عزیز میدانند که تحریم ها کاغذ پاره نیستند و به خوبی میدانند که این تحریم بر کارخانه ای که در آن کار میکنند تاثیر داشته است.

وی افزود: جمع حاضر و کارگران هرچند از فن مذاکرات هسته ای چیز زیادی نمیدانند، اما مذاکرات ظریف را با گوشت و پوست خود احساس میکنند و سیاست خارجی و تاثیر دیپلماسی بر کار خود را بخوبی میدانند و قدردان زحمات رییس جمهور در عرصه های مختلف هستند.

ربیعی ادامه داد: کارگران هم دلواپس ارزش های انقلاب هستند و هم دلواپس مزد و زحمت خود هستند؛ کارگران خواهان چرخش کارخانه ها و سانتریفیوژها همزمان باهم هستند.

وزیر کار خطاب به رییس جمهور گفت: حضرتعالی در سال گذشته در همین تریبون دستوراتی به وزارت رفاه در جهت رفاه حال کارگران دادید که مفتخرم با افتخار اعلام کنیم که به بخش بزرگی از آنان جامه عمل پوشاندیم.

وی با اشاره به وضعیت درمان کارگران گفت: با افتخار اعلام میکنم که تمامی کارگران که در مشاغل غیررسمی بودند و چیزی ازدرمان بهره نمی بردند، امروز همه آنها بیمه شدند و هیچ کارگری چه رسمی و چه غیررسمی و هیچ کشاورزی وجود ندارند که فاقد دفترچه درمان باشند. ما هشت میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از حاشیه نشینان شهری و روستایی را بیمه کردیم.

ربیعی با بیان اینکه با تمامی تلاش هایی که در جهت رفاه کارگران انجام دادیم هنوز نارسایی ها داریم گفت:تامین اجتماعی هر روز بهتر از دیروز شده و در خدمت کارگران است.

وزیر کار خطاب به روحانی گفت: آقای رییس جمهور حضرتعالی به درستی نگران وضعیت کارگران ساختمانی بودید و امروز در خدمت شما عرض میکنم که تا پایان سال بیمه کارگران ساختمانی را به سرانجام خواهیم رساند.

ربیعی همچنین با بیان اینکه از ریزش بیش از۲۴۰ هزار شغل جلوگیری کردیم، اظهار داشت: آقای دکتر روحانی با افتخار میگویم که هم کارفرمایان و هم کارگران به وزیر شما در وزارتخانه شان اعتماد کامل دارندو ۲ سال سفید امضا به وزیرتان اعتماد کردند و این نشان از اعتماد به دولت تدبیر و امید است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه در سال گذشته همچنین بیش از ۱۰ میلیون نفر که دچار فقر غذایی هستند را شناسایی کردیم، اظهار داشت: آقای رییس جمهور از همان ابتدا دستور دادند که هیچ سفره ای خالی از پروتئین و کالری نباشد و ما هم این برنامه را با جدیت دنبال میکنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از طرح ایجاد حداقل یک شغل در هر خانه خبر داد و تصریح کرد: کار سخت و طولانی در این زمینه داریم، اما تلاش میکنیم به هدف مدنظر برسیم.

ربیعی در پایان از تعریف سبد بیمه اجتماعی در وزارت راه در جهت رفاه کارگران خبر دادو خاطرنشان کرد: با این طرح هیچ ایرانی بدون تامین اجتماعی نخواهد بود و هیچ بیمی از بازنشستگی خود نخواهند داشت.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...