نسخه چاپی

در جلسه هیئت رئیسه با كی روش چه گذشت؟

رئیس فدراسیون فوتبال معتقد است كه سرمربی تیم ملی یك چهره سرشناس بین‌المللی است و باید تلاش شود تا او مشكل مالیاتی نداشته باشد.

به گزارش نما، جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از ساعت 10 صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور علی کفاشیان، علیرضا اسدی، محمود اسلامیان، مهدی تاج، الهه عرب‌عامری، شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، شهرام دبیری، حیدر بهاروند، فریدون اصفهانیان و کارلوس کی‌روش در دفتر رئیس فدراسیون برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی کفاشیان، ضمن خیر مقدم به اعضای هیئت رئیسه گفت: این نشست فوق‌العاده را تشکیل داده‌ایم تا بار دیگر برنامه‌های تیم ملی فوتبال را بررسی کنیم. در جلسه گذشته هیئت رئیسه مقرر شد تا همکاری با کارلوس کی‌روش ادامه داشته باشد و در این جلسه به بررسی و اجرای برنامه‌های تیم ملی بپردازیم.

وی با اشاره به اینکه پس از رقابت‌های جام جهانی برزیل و با نظر هیئت رئیسه، مقرر شد کی‌روش و دستیارانش، تیم ملی ایران را تا جام جهانی 2018 همراهی کنند، افزود: پس از انجام مراحل عقد قرارداد و برگزاری مسابقات جام ملت‌های آسیا، سرمربی تیم ملی فوتبال روز 29 اسفندماه در نشستی که برگزار کردیم، اعلام کرد مشکلاتی بر سر راه تیمش وجود دارد و این موانع باید رفع شود. وی بحث بودجه تیم ملی و اردوها و برنامه‌های تدارکاتی و آماده‌سازی این تیم، سالن بدنسازی و امکانات زمین چمن آکادمی ملی فوتبال را جزئی از مشکلات تیم ملی دانست. کی‌روش همچنین برنامه‌های خود را برای موفقیت و پیشرفت تیم ملی و کسب نتایج مطلوب ارائه کرد.

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: با توجه به وجود مشکلات مالی، برنامه‌های تیم ملی با مشکل مواجه می‌شد و همه مشکلات دست به دست هم داد تا در نشست گذشته هیئت رئیسه به بررسی حضور کی‌روش در ایران بپردازیم که آیا او به عنوان سرمربی در ایران فعالیت کند یا خیر. شما مرا به عنوان نماینده برای ادامه مذاکرات جهت حضور کی‌روش در ایران انتخاب کردید و وزارت ورزش‌وجوانان نیز نماینده خود را به ما معرفی کرد تا بتوانیم با بررسی بیشتر، موانع و مشکلات مختلف را رفع کنیم.

کفاشیان خاطرنشان کرد: کی‌روش بارها اعلام کرده که درباره پرداخت حقوق و یا دیر کرد آن مشکلی ندارد اما برنامه‌های تیم ملی و کارهای مربوط به آن باید انجام شود. در این زمینه بحث‌های زیادی انجام شد و نهایتاً با اعلام حمایت نماینده وزارت ورزش‌وجوانان و جلسات متعددی که برگزار کردیم، مقرر شد تا با قدرت از برنامه‌های تیم ملی حمایت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: در سال گذشته با مشکلات عدیده مالی روبه‌رو بودیم، آنهم در شرایطی که برنامه‌های متعدد تیم‌های ملی و مسابقات مختلف بین‌المللی داشتیم. از دلایل دیگری که با مشکلات مالی روبه‌رو بودیم، این است که سال قبل سالی پر کار بود و بسیاری از اعتبارات ما در مورد حق پخش و پول فیفا تأمین نشده است. بسیاری از برنامه‌های ما مانند ساختن سالن بدنسازی، زمین چمن مصنوعی تیم ملی باقی مانده اما در حال حاضر تیم ملی در وضعیت خوبی قرار دارد و وجهه خوبی در آسیا و جهان دارد. با توجه به روند صعودی تیم ملی ایران و پیشرفت فوتبال‌مان، بسیاری از کشورها درخواست بازی با ایران را دارند و این نشان از پیشرفت خوب فوتبال ایران داشته است. همه می‌دانند 90 تا 95 درصد پیشانی و ویترین فدراسیون‌ها تیم ملی است و خوشبختانه حالا ما وضعیت خوبی در آسیا و جهان داریم.

وی با بیان اینکه «تلاش‌های اعضای فدراسیون فوتبال، وجهه فدراسیون ایران را در جهان افزایش داده است»، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای منطقه که مشکلات داخلی مختلفی دارند، پیشنهاد برگزاری بازی‌های خود را در ایران دارند. باتوجه به اینکه بسیاری از کشورها علاقه دارند میزبانی مسابقات را به عهده بگیرند اما کشورهایی چون افغانستان، عراق و سوریه درخواست دارند بازی‌های مقدماتی خود را در ایران برگزار کنند و این نشان از دیپلماسی ایران و فوتبال ایران دارد. همه کشورهای فوق اعلام علاقه کرده‌اند که بازی‌های مقدماتی جام جهانی را به دلیل مشکلات‌شان، فقط در ایران انجام دهند و این موفقیت دیپلماسی فوتبال است که کشورها علاقه به بازی در ایران را دارند و سایر کشورها مجبورند برای حضور در بازی‌ها به ایران بیایند.

کفاشیان در ادامه درباره پرداخت مالیات کی‌روش گفت: با توجه به اینکه کی‌روش یک چهره سرشناس بین المللی است، ما سعی کردیم این مشکل را حل کنیم. همه ما باید تلاش کنیم که این مشکل برای او به وجود نیاید.

رئیس فدراسیون فوتبال تأکید کرد: درست است که اختلاف‌نظر در این میان وجود دارد اما به هر جهت تیم ملی فوتبال برای همه مردم ایران است و ما به عنوان نماینده مردم باید نظرات و خواسته‌های آنها را تأمین کنیم و همه علی‌رغم این نظرهای متفاوت باید بدانند که تیم ملی مورد حمایت همه ما از جمله فدراسیون و هیئت رئیسه است.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...