نسخه چاپی

ایران خواستار اجلاس اضطراری اوپك شد

وزیر نفت با اشاره به كاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی گفت: بر اساس توافق در اجلاس اخیر اوپك، از دبیركل خواستیم با توجه به غیر منطقی شدن قیمت نفت جلسه اضطراری اوپك تشكیل شود.

به گزارش مهر، رستم قاسمی امروز گفت: بر اساس تصمیم اوپک تا پیش از نشست اخیر، تولید اعضای این سازمان به روزانه حدود 33 میلیون بشکه رسیده بود و بر اساس آخرین تصمیم اوپک در اجلاس اخیر مقرر شد که این میزان به روزانه 30 میلیون بشکه برگردد که به نظر می رسید با کاهش تولید نفت اعضای اوپک به این رقم، بازار روند منطقی داشته باشد.

وی افزود: بر اساس توافق در نشست 161 اوپک ، زمانی که قیمت نفت به زیر 100 دلار برای هر بشکه کاهش یابد وارد منطقه بحرانی قیمت ها شده ایم و بر اساس همین توافق، از دبیرکل اوپک ،آقای البدری ،درخواست کرده ایم مقدمات برگزاری اجلاس اضطراری اوپک را فراهم کند.

وزیر نفت درباره افزایش تولید برخی از اعضای اوپک و افزایش ذخیره نفت در کشورهای مصرف کننده و تاثیر آن در ایجاد بی نظمی در بازار عرضه و تقاضای نفت و در نهایت شکنندگی بازار، گفت: در صورتی که اعضای اوپک سقف تولید را رعایت نکنند این اتفاق می افتد و برای حفظ تعادل عرضه و تقاضای منطقی در بازار نفت همه اعضا در جلسه اخیر اوپک توافق کردند که سقف مورد نظر را رعایت کنند.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری صد و شصت و یکمین نشست اوپک وضعیت عرضه نفت تا حدودی بهتر شده است، افزود: امیدواریم اعضا به تعهدهای تولید خود پایبند باشند.

وزیر نفت درباره روند کاهشی قیمت نفت در روزهای اخیر اظهارداشت: قیمت نفت معمولا در تابستان به دلیل کاهش تقاضا دچار نوسان می شود ولی در فصل زمستان با حفظ تولید منطقی میزان تقاضا تغییر خواهد کرد.

۱۳۹۱/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...