نسخه چاپی

دیدار ظریف با وزیر امور خارجه اتریش

وزیر امورخارجه كشورمان كه براى حضور در كنفرانس بازنگرى معاهده عدم اشاعه ان پى تى در نیویورك بسر مى برد، صبح امروز با سباستین كورتس، وزیر امور خارجه اتریش دیدار و گفتگو كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاري صداوسيما، محمد جواد ظريف در اين ديدار که در حاشيه اين کنفرانس صورت گرفت با تبيين آخرين وضعيت روند مذاکرات هسته اى اظهار داشت: آمريکا و برخى از طرف هاى غربى توجه داشته باشند که دستيابى به يک توافق جامع و ماندگار لوازمى دارد که بايد درمواضع اعلامى و البته در عمل مورد توجه دقيق و جدى قرارگيرد .

وزير امور خارجه کشورمان با تاکيد بر اهميت موضوع خلع سلاح براى بسيارى از کشورها از جمله کشورهاى عضو جنبش عدم تعهد ، آمادگى کشورمان را براى همکارى در اين باره با طرف اتريشى اعلام کرد.

وى همچنين با برشمردن ظرفيت هاى متنوع همکارى مشترک بين دو کشور ، افزايش رايزني ها و تبادل هيات ها بين دو طرف در سطوح مختلف را ضرورى دانست.

وزير امور خارجه اتريش نيز در اين ديدار با استقبال از پيشرفتهاى اخير در روند مذاکرات هسته اى ايران و کشورهاى 1+5 تاکيد کرد : کشورهاى عضو اتحاديه اروپا انگيزه لازم را براى دستيابى به توافق جامع دارند و در همين مسير گام بر مى دارند.

سباستين کورتس همکارى و مشورت هاى نزديک بين هيات هاى اعزامى دو کشور را در حوزه هاى مختلف بين المللى ، کنفرانس جارى و اهداف معاهده ان. پى. تى و بويژه موضوع خلع سلاح هسته اى مهم و سازنده توصيف کرد .

وى سپس با اشاره به زمينه هاى موجود براى ارتقاي مناسبات فيمابين افزود: بزودى هياتى از صاحبان صنايع و تجار علاقه مند اتريشى به منظور گفتگو با طرف هاى ايرانى عازم تهران خواهند شد.

کورتس در پايان اين ديدار بر اهميت همکاري هاى پارلمانى تاکيد کرد و آنرا يکى از حوزه هاى موثر در افزايش مناسبات فيمابين در ابعاد مختلف دانست.

۱۳۹۴/۲/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...