نسخه چاپی

ارتباط بركناری استاندار قم با جریان انحرافی

مجتبی رحماندوست

مهر: مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران دراعتراض به اقدام اخیردولت در تغییر استاندار استان قم در یاد داشتی با اشاره به عجیب بودن این اقدام در سال پایانی دولت دهم و اتنصاب پیریایی استاندارهمدان به جای حجت الاسلام موسی پوراستاندار سابق قم آورده است:

درحالی که تنها یک سال از عمر دولت دهم باقی مانده است هیأت دولت در اقدامی قابل تأمل حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور، تنها استاندار روحانی کشور در طول تاریخ انقلاب اسلامی را از سمت استانداری کنار گذاشت و کرم رضا پیریایی را جایگزین وی کرد.

تغییر ناگهانی استاندار قم در جلسه هفته گذشته هیأت دولت با تعجب و مخالفت های فراوانی در استان قم روبه رو شده و حضور استاندار پرحاشیه همدان در استانی که مرکز اصلی حوزه های علمیه کشور است حساسیت موضوع را بیش از پیش می نماید.

با توجه به این‌که شهر مقدس قم مرکز اصلی فقاهت و اجتهاد در جهان اسلام است، وجود یک روحانی انقلابی، خدوم، آگاه به مسائل و مشکلات مردم و بالاخص پرورش یافته حوزه برای این مسؤولیت بسیار مناسب است. حجت الاسلام و المسلمین موسی پور در طول مدت حضور خود در استان قم منشا خدمات بسیاری بوده و کارنامه و عملکرد درخشانی از خود در عرصه های مختلف فرهنگی، خدماتی و عمرانی بر جای گذاشته است.

وی در طول این مدت به خوبی توانست با علما و مراجع تقلید و مراکز حوزوی ارتباط بگیرد که این مساله در دیدارهایی که وی با مراجع داشت، نمود پیدا کرد و مراجع از عملکرد و اقدامات وی در عرصه های مختلف تجلیل کردند. ایشان چهره ای فرهنگی است و با ائمه جمعه ارتباطی مناسب و درخور داشتند و تلاش زیادی را برای پیشرفت و ساخت مساجد و کانون های فرهنگی در شهر مقدس قم انجام دادند. نوع فعالیتهای ایشان به نحوی بوده که مردم، مسئولین، علماء و مراجع گرانقدر تقلید از ایشان راضی بوده اند.

وی که رشته مدیریت را در دانشگاه تحصیل کرده و سوابق خوبی در وزارت کشور داشته است، مردی پرکار، خستگی ناپذیر، آرام، صبور و در عین حال کارشناس و کارآمد برای استان قم است.

بهره برداری از فاز اول پروژه انتقال آب از سرشاخه های دز، اجرای پروژه بزرگ میدان امام خمینی، اجرای پروژه بلوار پیامبر اعظم، طرح توسعه ضلع شمالی، غربی و شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س)، احداث میدان بزرگ امام خمینی در 5 طبقه و با 2 هزار پارکینگ و مراکز خدماتی، رونق پروژه مسکن مهر استان، از جمله طرح ها و اقدامات حجت الاسلام موسی پور در دوره مدیریت وی در استان است.

آغاز عملیات اجرایی و بهره برداری از راههای قم ـ نیزار ، قم ـ ورجان، قم ـ گرمسار، تعریض ورودی قم ـ کاشان، دو بانده کردن جاده قم ـ شکوهیه، دو بانده کردن جاده قم ـ جعفریه، آزادراه قم ـ اراک، تقاطع غیرهمسطح سه راهی خرمشهر ، پروژه عظیم تقاطع غیرهمسطح 72 تن، تعریض راه قم ـ قنوات و – اجرای کمربند ریلی از دیگر اقداماتی بود که در سال گذشته انجام شد.

حجت الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه های این هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، نیز به موضوع تغییر استاندار قم اشاره کرد و گفت مردم از طریق رسانه‌ها مطلع شدند که استاندار قم تغییر کرده است و این موجب ناراحتی مردم شده است.

وی افزود بعد از 33 سال دولت محترم یک استاندار روحانی را انتخاب و برای قم گذاشته بود که ایشان با مراجع عظام و علما رابطه بسیار خوبی داشته و با آرمان‌ها بلند خود در راستای اهداف انقلاب تلاش می‌کردند.

امام جمعه قم افزود: حجت الاسلام موسی‌پور طرح های بسیاری را پیگیری می‌کرد و کارهای زیربنایی قم را پیگیری نمود و توجه به نقاط محروم نیز در دستور کار ایشان بود. آیت الله سعیدی افزود: اکنون تغییر ایشان مورد قبول بزرگان و مردم و لایت مدار قم نیست و خواستار تداوم حضور ایشان به عنوان استاندار در استان قم هستیم.

هر چند دلیل کنار گذاشتن حجت الاسلام موسی پور از استانداری قم اعلام نشده، اما شنیده می شود ایستادگی و مقاومت وی در برابر خواسته های جریان انحرافی علت اصلی این اتفاق بوده است و انتصاب فردی وابسته به جریان خاص در دولت به عنوان استاندارقم مسئله را بغرنج تر می کند.

انتصاب پیریایی که بنا به خبر خبرگزاری های مختلف و گفته نماینده حال حاضر بهار وکبودرآهنگ از امضاء کنندگان بیانیه حمایت از خانه نشینی11 روزه رئیس جمهور بوده و سفت و سخت پای امضایش هم ایستاد، به عنوان استاندار جدید قم ، توهین به جامعه روحانیت و مردم شریف قم تلقی می شود . استانی که لازم است در آن کار به دست روحانی فعال و دلسوز باشد را، به دست کسی می سپارند که مردم شریف همدان در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه ۹ دی ۱۳۹۰ وی، به ارتباط نزدیک ایشان با جریان انحرافی معترض می شوند.

۱۳۹۱/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...