نسخه چاپی

ظریف: مردم ایران تردید زیادی نسبت به آمریكا دارند

عکس خبري -ظريف: مردم ايران ترديد زيادي نسبت به آمريکا دارند

وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبكه «پی بی اس» آمریكا تصریح كرد كه ایران خواستار تعامل تؤام با احترام دو طرفه با غرب است و مسئله‌ای كه حائز اهمیت است، شأن و مقام ملت ایران است.

به گزارش نما به نقل از فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «پی بی اس» که مشروح آن امشب پخش می‌شود، تصریح کرد: ایران خواستار تعامل تؤام با احترام دو طرفه با غرب است و مسئله‌ای که حائز اهمیت است، شأن و مقام ملت ایران است.

وی ادامه داد: ما تمایل داریم بر اساس احترام دو طرفه با غرب وارد تعامل شویم. ما خواستار کینه‌ورزی و دشمنی با غرب نیستیم. ما می‌خواهیم از مزیت تعامل بهره‌مند شویم اما بر شأن و وقار خود تأکید داریم. ما بر تعامل بر اساس احترام دو طرفه تأکید داریم. این امر برای ما بسیار حائز اهمیت است.

ظریف تأکید کرد: جامعه ایران، مردم ایران تا حد زیادی به آمریکا تردید دارند و نمی‌توانند به راحتی آن را باور کنند. مردم ایران بسیار مراقب هستند. آنها آن زمانی را به یاد می‌آورند که آمریکا یک دولت را سرنگون کرد و یک فضای بی‌اعتمادی به آمریکا وجود دارد.

وزیر خارجه ایران ادامه داد: ما باید پیشینه‌ای که بین آمریکا و ایران وجود داشته را درک کنیم و بررسی کنیم که آیا می‌توانیم از طریق همکاری بر روی این موضوع هسته‌ای، بی‌اعتمادی موجود بین آمریکا و ایران را برطرف کرد یا خیر و همچنین بررسی شود که آیا می‌توان موضوعات دیگر را پیش برد یا خیر.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران همچون بسیاری دیگر از مردم جامعه ایران به وضوح اعلام کردند که به آمریکا اعتماد ندارند. ایشان در جدیدترین سخنان خود فرمودند که اگر موضوع هسته‌ای خوب پیش رود می‌تواند فرصت‌هایی برای گفت‌وگو بر روی مسائل دیگر به وجود آورد. این مسئله‌ای است که ما باید درباره آن تصمیم‌گیری کنیم که آیا آمریکا آمادگی دارد بر اساس احترام با ایران برخورد کند یا خیر.

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...