نسخه چاپی

احتمال حذف طرح زوج و فرد

سخنگوی شورای شهر تهران گفت:قطعا شورای شهر تمامی تلاش خود را در جهت رفاه حال شهروندان تهرانی خواهد كرد كه خودروها بر اساس میزان آلایندگی طبقه بندی و به محدود زوج و فرد وارد باشند.

به گزارش نما به نقل از پارس نیوز،رضا تقی پور در خصوص حذف طرح زوج و فرد خودروها از ابتدای تابستان اظهار داشت:چنین پیشنهادی تا به الان در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح نشده است و بنده تا در جریان جزئیات آن تا زمان رسیدگی به آن نیستم.

وی در ادامه افزود:علی القائده هر گونه طرح و لایحه ای بخواهد در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران مطرح و به تصویب برسد،بایستی ابتدا در کمیسیون مربوطه مورد بحث و بررسی قرار گیرد.مطالعات کارشناسی در مورد حذف طرح زوج و فرد خودروها در سطح کلانشهر تهران بایستی به گونه ای باشد که طرح چایگزین جوابگوی حذف این طرح باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که اجرای طرح زوج و فرد خودروها در یک بازده زمانی که میزان آلودگی هوای تهران به مرز خطرناک رسیده بود،توسط شورای عالی ترافیک و با مصوبه شورای شهر و تنها به صورت مسکن و موقت اجرایی گردید خاطرنشان کرد:دلیلی وجود ندارد که طرح زوج و فرد خودروها به صورت دائم اجرایی شود.چنانچه میزان آلایندگی خودروها به سطحی رسیده باشد که باعث ایجاد آلودگی هوا نشود،به نظر بنده مشکلی برای جایگزینی این طرح وجود نخواهد داشت.

تقی پور در ادامه تصریح داشت:طبق اطلاعاتی که بنده دارم،طرح جایگزین زوج و فرد خودروها در شورای عالی ترافیک در حال بحث و بررسی است و چنانچه پس از تایید کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا به صحن علنی شورا ارائه شود،به نظر نمی رسد که نمایندگان با آن مخالفت کنند.البته نوع و چگونگی اجرای طرح جایگزین بسیار مهم است که چگونه باشد.

وی گفت:قطعا شورای اسلامی شهر تهران تمامی تلاش خود را در جهت رفاه حال شهروندان تهرانی خواهد کرد که خودروها بر اساس میزان آلایندگی طبقه بندی و محدودیت به ورود به طرح زوج و فرد باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری پارس نیوز،اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران درباره حذف طرح زوج و فرد خودروها در کلانشهر تهران خبر داده بود و اظهار داشت:پیش بینی خواهد شد این طرح در صورت تصویب از اواخر فصل بهار و از ابتدای فصل تابستان اجرایی و عملیاتی شود.

کلیات این طرح مورد تصویب قرار گرفته است و جزئیات آن در حال رسیدگی است.اما آن چیزی که مشخص این است که طرح حذف زوج و فرد خودروها در صورت ابلاغ از اواخر خرداد ماه اجرایی شود

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...