نسخه چاپی

بهشت هكرهای دنیا كجاست؟

یك بررسی نشان می دهد كه بیشترین حملات مبدایی هكرهای جهان درسال گذشته میلادی در 10 كشور مختلف بوده است كه چین و آمریكا در صدر این فهرست قرار دارند.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از پایگاه خبری AKAMAI’S INTERNET نوشت: شرکت بین المللی پژوهشی آکامای فعال در حوزه تکنولوژی ،امنیت و اطلاعات سایبر با انتشار بیانیه ای در این زمینه اعلام کرد: پس از چین و آمریکا، کشورهای تایوان، هند، روسیه، اندونزی، برزیل، کره جنوبی، ترکیه و ونزوئلا شاهد بیشترین اقدامات هکرها از این مبدا بوده است.

طبق گزارش این موسسه تحقیقاتی جهانی آمریکا با جمعیت حدود 320 میلیون نفر و چین با جمعیت یک میلیارد نفر میزبان بیش از 10 درصد از اقدامات هکرها در فصل پاییز سال 2014 میلادی بوده است .

براساس گزارش این موسسه که نهادهای ذیربط آن در سراسر جهان اطلاعات متنوعی در مورد شبکه جهانی اینترنت (از جمله سرعت ، میزان و نحوه و محتوای چرخش اطلاعات ) را جمع آوری و طبقه بندی می کند، به طور کلی 10 کشور مذکور میزبان بیش از 82 درصد بار ترافیکی حملات هکری بودند در زمان یاد شده بودند که این میزان در فصل تابستان سال 2014 حدود 84 درصد اعلام شده بود.
نکته حایز اهمیت این است که اطلاعات مرتبط با تمرکز ترافیک حمله در دو مقطع مورد بررسی نشان می دهد که حوزه آمریکا و آمریکای شمالی پس از چین میزبان بعدی اقدامات هکرها بوده است که این اقدامات از 14 درصد در فصل تابستان به 19 درصد در فصل پاییز سال گذشته میلادی افزایش یافته است.

طبق این رتبه بندی قاره اروپا نیز در این مدت میزبان 11 درصدحملات سایبری بوده است و آمریکای جنوبی و آفریقا هم با پنج و یک درصد به ترتیب کمترین میزبان هکرها بودند.

صنایع ، رسانه ها و حوزه بازرگانی و تجارت سه گروه عمده قربانیان حملات سایبری در سراسر جهان بوده اند که برخی از آنها بیش از یک بار و یا در مدت زمان مشخی به طور مکرر مورد حمله هکرهای نامشخص از این مناطق قرار گرفته اند.

۱۳۹۴/۲/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...