نسخه چاپی

اقتدار دفاعی ما پشتوانه مذاكره كنندگان

ئیس ستاد كل نیروهای مسلح تاكید كرد:‌ مذاكره كنندگان از ما هستند؛ بنابراین اقتدار ما پشتوانه‌ی آنهاست. وقتی وزیر خارجه از این استوانه مطلع باشد قوی‌تر پای میز مذاكرات می‌نشیند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا؛ سردار سرلشگر سید حسن فیروزآبادی در حاشیه مراسم تقدیر از جایگاه معلم در دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: نیروهای مسلح کشور امروز در بهترین وضعیت قرار دارند و آمریکایی‌ها بارها این مساله را امتحان کرده و فهمیده‌اند که توان رویارویی با ما را ندارند. این کشور و رژیم صهیونیستی از انجام حرکات احمقانه می‌ترسند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه رشد بنیه دفاعی جمهوری اسلامی ایران یک جریان مستمر است، اظهار کرد: فرمان مقام معظم رهبری باعث شد که من به فرماندهان بگویم در ماه‌های رجب و شعبان دعا و ذکر شما تقویت بنیه دفاعی باشد. به آنان تاکید کردم برنامه‌ریزی‌های خود را معطوف به مقابله با تجهیزات دشمن کنید.

وی با اشاره به چگونگی ابلاغ دستورالعمل فرمانده کل قوا برای تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: پس از اعلام این دستورالعمل توسط مقام معظم رهبری بنده بلافاصله آن را به قرارگاه خاتم‌الانبیاء ابلاغ کردم تا این دستور را تبدیل به دستور ستادی کنند و در نهایت این دستورالعمل به نیروهای ارتش و سپاه ابلاغ شد.

فیروزآبادی ادامه داد: بنده در جلسه سیاست‌گذاری نیروهای مسلح این تعبیر مقام معظم رهبری را ابلاغ و تفسیر و تبیین کردم. تفسیر این دستورالعمل و ابعاد آن این است که دفاع در برابر تهدید شکل می‌گیرد، آمریکا و اسراییل با اصل اسلام مخالفند و حداکثر به اسلام آمریکایی از نوع سعودی راضی هستند. آنها می‌گویند گزینه نظامی روی میز است و ما نیز در این زمینه آمادگی نظامی خود را بیشتر می‌کنیم و هر سه ماه یک بار نیز کتابچه‌ای از عملکرد هریک از نیروهای مسلح را از طریق ستاد کل به محضر فرماندهی کل قوا ارسال می‌کنیم.

وی با تاکید بر این که تقویت بنیه دفاعی به نفع جمهوری اسلامی ایران است گفت: با اشاره به تغییر این مساله بر روی سیاست‌ خارجی کشور در موضوع مذاکرات هسته‌ای گفت: سیاست خارجی کشور با سیاست دفاعی در یک امتداد قرار دارد. در مرحله‌ای که گفت‌وگو می‌تواند مشکلی را حل کند نیازی به حضور نیروهای نظامی نیست و ما از این فرصت استفاده می‌کنیم تا بنیه خود را قوی‌تر کنیم و نیروی سیاسی کشور از این اقتدار حداکثر استفاده را می‌برند.

سرلشگر فیروزآبادی تاکید کرد: مطمئنا کسانی که در مذاکرات هسته‌ای پشتوانه‌ای ندارند پای میز مذاکرات نیز ممکن است توسری بخورند. اما مذاکره کننده‌ای که دارای پشتوانه است با قدرت پای میز مذاکره می‌نشیند.

وی با حمایت از تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان تاکید کرد: مذاکره کنندگان از ما هستند بنابراین اقتدار ما پشتوانه‌ی آنهاست. وقتی وزیر خارجه از این استوانه مطلع باشد قوی‌تر پای میز مذاکرات می‌نشیند.

۱۳۹۴/۲/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...