نسخه چاپی

حفظ تاج و تخت، هدف شاه سعودی از تغییرات

روزنامه انگلیسی "گاردین" به دنبال تغییرات در دربار پادشاهی سعودی مطلبی تحت عنوان "هدف از انجام تغییرات در عربستان علاوه بر اصلاحات باقی ماندن بر سر قدرت بود" منتشر كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، روزنامه گاردین نوشت: "مبارزه بر سر قدرت در عربستان ظرف چند ساعت گذشته سمت و سوی خطرناکی به خود گرفت چرا که ملک سلمان شاه سعودی شاهزاده محمد بن نایف (اولین نوه موسس عربستان سعودی) را به عنوان ولیعهد و فرزندش محمد بن سلمان را به عنوان جانشین ولیعهد برگزید.
این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: محمد بن نایف وزیر کشور است و مسئولیت نبرد با تروریسم در طول چندین سال گذشته درعربستان را برعهده داشت. این امر نشان می دهد هدف از تغییرات به وجود آمده آن است که خاندان حاکم در برابر چالشهای روزافزون فراروی خود بر سر قدرت باقی بمانند.
گاردین افزود: انتخاب محمد بن سلمان 35 ساله برای تصدی پست جانشینی ولیعهد به عنوان پاداش برای نقش وی تحت عنوان وزیر دفاع در نبرد با حوثی ها (انصارالله) یا به اصطلاح عملیات "توفان قاطعیت" شکل گرفت.
این روزنامه نوشت: تعیین عادل الجبیر به عنوان جانشین سعود الفیصل برای سمت وزارت خارجه عربستان به عنوان فردی خارج از گردونه خاندان حاکم، تلاشی در جهت نزدیک شدن به آمریکا تلقی می شود زیرا الجبیر سفیر آمریکا در واشنگتن بود و مدتی در آمریکا زندگی کرده است.
گاردین خاطرنشان کرد: ملک سلمان با توجه به داشتن 79 سال سن می داند که دوران حاکمیت وی طولانی نیست و به همین دلیل، تصمیم گرفت تا هر چه سریع تر به پرونده انتقال حکومت به نسل نوادگان عبدالعزیز خاتمه ببخشد.

۱۳۹۴/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...