نسخه چاپی

امضاء ۳۵ نماینده بر «سؤال از رئیس‌جمهور»

نایب‌رئیس كمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اعلام كرد كه حدود ۳۵ نماینده سؤال از رئیس‌جمهور را به امضاء رساندند.

به گزارش نما به نقل از فارس، حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی پس از پایان جلسه علنی امروز چهارشنبه پارلمان در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه سؤال از رئیس‌جمهور در چه مرحله‌ای است و چند امضاء دارد گفت: در حال پیگیری موضوع هستیم البته فعلاً بنا نیست اسامی امضاء کنندگان را اعلام کنیم و همچنین اصراری نداریم تا در صحن چرخیده و امضاء جمع کنیم.

وی با اعلام اینکه حدود ۳۵ نفر از نمایندگان سؤال از رئیس‌جمهور را امضاء کرده‌اند اظهار داشت: برخی همکاران معتقدند ما این هفته را به دولت مهلت دهیم تا آنها که در حال رایزنی هستند شاید فکت‌شیت یا جزئیات مذاکرات را که مطالبه مقام معظم رهبری است، منتشر کنند اما اگر این موضوع محقق نشد در هفته بعد از تعطیلات سؤال را پیگیری می‌کنیم.

«شایعه‌ای مطرح کردند مبنی بر اینکه به نمایندگان پیگیر سؤال از رئیس‌جمهور تذکر داده شده که صلاح نیست که موضوع پیگیری شود یا گفته شده رهبری چنین مطالبه‌ای ندارد که من این مسائل را تکذیب می‌کنم یعنی چنین تفکری به ما داده نشده و چنین موضوعی نیز به گوش ما نرسیده است.»

نایب‌رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مطالبه مقام معظم رهبری درباره انتشار فکت‌شیت در ملأ عام عنوان شده است و ایشان بارها بر انتشار آن تأکید کرده‌اند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که وقتی من یک چیز را می‌گویم دیگر حرف درگوشی نداریم، در نتیجه اگر لازم باشد مقام معظم رهبری خودشان موضوعی را به اطلاع مردم خواهند رساند.

رسایی با تأکید بر اینکه مطالبه مقام معظم رهبری برای انتشار جزئیات مذاکرات در دفاع از حقوق ملت است اظهار داشت: کمترین نتیجه انتشار جزئیات این است که تیم مذاکره‌کننده را در چارچوب خطوط قرمز نگه می‌دارد. علاوه بر اینکه فشارها به مذاکره‌کنندگان در میز مذاکرات خنثی می‌شود.

وی اضافه کرد: مطالبه مقام معظم رهبری غیرعلنی بود و آقای صالحی در مجلس گفتند رهبری تأکید داشته‌اند که فکت‌شیت را منتشر کنیم، مقام معظم رهبری مطالبه غیرعلنی خود را در جایی به صورت علنی مطرح کردند بنابراین این مطالبه پیگیری می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ما به هیچ وجه سؤال را از دستور کار خود خارج نکردیم، خاطرنشان کرد: به صورت جدی پیگیر مطالبه رهبری و مردم خواهیم بود تا به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری جزئیات ریزتر از فکت‌شیت است یعنی فکت‌شیت یک چیز کلی است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا اظهارات وزیر امور خارجه در مصاحبه تلویزیونی خود فکت‌شیت نیست، گفت: اگر چنین است دولت این سخنان را نوشته و زیر آن را امضاء کند.

نایب‌رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس همچنین خاطرنشان کرد: وقتی آقای ظریف در تلویزیون صحبت کرد، رهبری بعد از آن سخنان از دولت خواست جزئیات را منتشر کند یعنی آن اظهارات فکت‌شیت نیست.

۱۳۹۴/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...