نسخه چاپی

تعطیلی ۳۰ درصد واحدهای تولیدی در یزد

در حالی كه رییس جمهور مكررا از پایان ركود اقتصادی و آغاز رونق اقتصادی در سخنرانی خود خبر میدهد خبرها از تعطیلی بیش از ۳۰ درصد از واحدهای تولیدی در استان یزد حكایت دارد.

به گزارش نما به نقل از رجا، برخی واحدهای تولیدی به علت افزایش قیمت مواد اولیه مصرفی توسط دولت و افزایش دستمزد کارگران و عدم فروش محصولاتشان بازارها تعطیل و برخی دیگر رو به تعطیلی هستند.

رئیس کانون کارفرمایان استان یزد می گوید: متاسفانه قوانینی که برای صنعت و معدن وضع می‌شود مغایر با تولید است چرا که اگر یک سرمایه‌گذار بخواهد واحد تولیدی در ایران ایجاد کند، پروسه طولانی مدتی را باید پشت سر بگذارد اما همان واحد تولیدی در هند و یا ترکیه در کمتر از چند ماه شکل می‌گیرد و به تولید می‌رسد.

دبیر و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد هم پیش از این در نشستی که بررسی مشکلات صنایع استان یزد برگزار شد از تعطیلی ۳۰ درصدی واحدهای صنعتی در سطح استان یزد خبر داد و اظهار داشت: ۷۰ درصد باقیمانده نیز با ظرفیت زیر ۵۰ درصد فعال هستند.

براساس این گزارش عدم حمایت مالی و بانکی یکی دیگر از فشارهای موجود برصنایع کوچک در این استان است که به عنوان مثال تنها تولید کننده مواد اولیه صنایع کاشی سازی در استان یزد در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

۱۳۹۴/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...