نسخه چاپی

پافشاری مخالفان بیعت در عربستان بر مواضع خود

فعال عربستانی كه به دلیل انتشار مطالبی از مسائل پشت پرده خاندان حاكم در عربستان، شهرت بسیاری را با نام مستعار "مجتهد" در "تویتر" كسب كرده است، از پافشاری مخالفان تغییرات جدید در پستهای مهم این كشور بر مواضع خود خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم، مجتهد روز پنجشنبه در تویتر خود نوشت: "عبدالعزیز بن عبدالله" از پست معاونت وزیرخارجه استعفا کرده، و این کار گویا در اعتراض به تعیین "عادل الجبیر" به عنوان وزیر خارجه است.
وی افزود: البته پیش بینی می‌شود که پس از مدتی با استعفای او موافقت شود.
مجتهد درباره آمار اعلام شده از موافقان و یا مخالفان عزل و نصب‌های جدید در هیئت بیعت گفت: آمار موافقان و مخالفان در هیئت بیعت، ساخته و پرداخته "محمد بن سلمان" (پسر پادشاه، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع) است و او وزیر اطلاع رسانی را مأمور کرده تا آن را از طریق شبکه العربیه (عربستان) اعلام کند.
مجتهد به نقل از منابع خود تأکید کرد که به جز تعداد اندکی از مخالفان با بیعت که دیروز اسامی آنها را اعلام کرده بود، هیچکدام مواضع خود را تغییر نداده‌اند.
* توزیع ارثیه سلطان بن عبدالعزیز
مجتهد همچنین با اشاره به اتمام اقدامات قانونی برای توزیع نیمی از ارثیه "سلطان بن عبدالعزیز"، خاطرنشان کرد که سهم هرکدام از فرزندان و همسران 10 میلیارد ریال (عربستان)، و هرکدام از دختران نیز 5 میلیارد دلار بود.
وی افزود: با محاسبه تعداد پسران و دختران و همسران، مجموع نیمی از ارثیه، 245 میلیارد ریال سعودی است و بر همین اساس، کل ارثیه 490 میلیارد ریال می باشد.
مجتهد با این حال تأکید کرد: خالد بن سلطان هنگام بیماری پدرش، 160 میلیارد ریال را به نام خودش و 85 میلیارد ریال را نیز به نام مادرش کرد (این پول به خود او و برادرانش رسید).
مجتهد با اشاره به اینکه اموال منقول و غیرمنقول سلطان بن عبدالعزیز 490 میلیارد ریال است، تأکید کرد که امکان دارد اموالی مخفی از او در برخی مناطق باقی مانده باشد.
مجتهد همچنین گفت که دیوان پادشاهی عربستان خود را برای مراسمی بزرگ در یکشنبه آینده با حضور شاهزادگان و وزرا و علما و شخصیتهای مهم جهت سوگند یاد کردن شاهزادگان و وزرای جدید، آماده می کند.

۱۳۹۴/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...