نسخه چاپی

مخالفت نماینده كُرد پارلمان عراق با طرح كنگره آمریكا

مخالفت سیاستمداران و شخصیت های عراقی با طرح كنگره امریكا برای تجزیه عراق همچنان ادامه دارد؛ یك عضو فراكسیون ائتلاف كردستان عراق در پارلمان اعلام كرد كه كُردها با طرح مداخله جویانه كنگره آمریكا مخالفند و آن را اقدامی در جهت نقض حاكمیت كشورشان می دانند.

به گزارش نما به نقل از العالم، "آریز عبدالله" روز پنجشنبه تاکید کرد: کُردهای عراق با اقدام کنگره آمریکا برای تجزیه عراق و تقسیم این کشور بشدت مخالف هستند.
عبدالله خاطرنشان کرد که هدف نمایندگان کنگره آمریکا برای بررسی تجزیه عراق ،تحت فشار قراردادن دولت بغداد برای تامین منافع واشنگتن در این کشور است و کردهای عراق با این طرح بشدت مخالف بوده و حامی نظام حکومتی یکپارچه در عراق هستند.
عضو فراکسیون ائتلاف کردستان مجلس عراق گفت: ما دخالت خارجی ها در قبال مردم عراق را غیر قابل قبول می دانیم و معتقدیم که مشکلات داخلی در این کشور می بایست درچارچوب قانون اساسی و در یک عراق یکپارچه حل و فصل شود و هیچ کشوری نمی تواند درامور داخلی عراق و سرنوشت مردم آن مداخله کند.
وزارت خارجه عراق روز چهارشنبه با ابراز مخالفت شدید با پیش نویس طرح کنگره برای تعامل با اهل سنت و کردها به عنوان دو دولت مستقل، این امر را ضربه به حاکمیت و وحدت عراق دانست.
رییس مجلس اعلای اسلامی عراق نیز پیش نویس طرح کنگره آمریکا برای شناسایی کردها و سنی ها به عنوان "دو دولت " را مساله ای خطرناک توصیف کرد و هشدار داد که هدف از این طرح، تشدید چنددستگی در جامعه عراق است.

۱۳۹۴/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...