نسخه چاپی

پیام‌های سفر وزیردفاع سوریه به تهران

پایگاه اینترنتی شبكه خبری المیادین در مقاله‌ای اهداف و پیام‌‌های سفر وزیر دفاع سوریه به تهران در شرایط كنونی منطقه را بررسی كرد.

به گزارش پایگاه نما به نقل از تسنیم، سرتیپ فهد جاسم الفریج وزیر دفاع سوریه در سفر به تهران با مقامات ایران در زمینه افزایش سطح عملیات گروه‌ های تروریستی و تازه ‌ترین تحولات موجود در عرصه سوریه رایزنی کرد.

پایگاه اینترنتی شبکه خبری المیادین در گزارشی با اشاره به این سفر نوشت: این سفر می ‌تواند در زمان عادی یک سفر عادی باشد، اما حضور جاسم الفریج در تهران در شرایط کنونی شکی باقی نمی ‌گذارد که محور تهران - دمشق به دنبال پیش دستی از زمان برای سازماندهی مجدد پرونده‌های امنیتی و نظامی است.

این ‌تحرک احتمالاً از سوی تهران برای بازنگری در توازن جبهه نظامی در سوریه انجام شده است، اقدامی که احتمالاً به زودی در تحولات جبهه ادلب و جسر الشغور تأثیرات خود را نشان می‌ دهد، این سفر همچنین می ‌تواند پاسخی مستقیم به طرف‌ هایی باشد که از گروه‌های مسلح در سوریه حمایت می‌ کنند.

در تهران همواره این رویکرد وجود دارد که چیزی که در این حملات هدف قرار گرفته، محور مقاومت است و نمی‌توان بین حوادث سوریه و جنگ بر ضد یمن تفاوتی قایل شد. مقامات ایرانی معتقدند دشمنان ما به دنبال باز کردن جبهه‌ های جدید هستند و حمله وحشیانه عربستان سعودی به یمن یکی از این جبهه ‌ها است. اما عناصر مقاومت به صورت دقیق بر تمامی تحرکات دشمن و آماده ‌سازی های آن‌ها نظارت دارند و ما به زودی شاهد شکست ائتلاف صهیونیستی - تکفیری و پیروزی محور مقاومت خواهیم بود.

سفر وزیر دفاع سوریه به تهران، سفری کاملاً نظامی است. اما حوادث سیاسی نیز در جزئیات آن قابل مشاهده است، تحرکات اخیر تهران و سوریه تمایل ایران در حفظ برگه قدرت در مواضع دولت سوریه در کنفرانس سوم ژنو را مخفی نگه نمی ‌دارد، به ویژه اینکه تلاش‌هایی وجود دارد تا بین بررسی‌ها در زمینه راه حل سیاسی بحران سوریه و مشروعیت دادن به تروریسم تفاوت قائل شود.

معیارهای دوگانه که در تعامل با پرونده تروریسم وجود دارد، یکی از خطراتی است که همچنان در سوریه قابل مشاهده است، تا جایی که تروریسم به تروریسم خوب و تروریسم معتدل و تروریسم داعشی تبدیل شده است. این در حالی است که تروریسم تروریسم است و تفاوتی در ابعاد آن وجود ندارد.

مقامات ایرانی و سوری علت سفر ناگهانی وزیر دفاع سوریه به تهران را مخفی نکرده اند، شاید این سفر پیام واضحی است مبنی بر اینکه هماهنگی‌ها بین دو طرف به بالاترین سطوح در رقابت‌های منطقه‌ای رسیده و شاخص‌های خود را بیش از پیش در خصوص طرفی که این دور از درگیری‌‌ها به نفع وی پایان یابد، نشان خواهد داد.

۱۳۹۴/۲/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...