نسخه چاپی

رفع تحریم‌های ایران فرصتی برای رشد اقتصادی اروپا

عضو كمیته روابط خارجی مجلس سنای فرانسه گفت: توسعه و تحول ناشی از رفع تحریمهای ایران در نتیجه توافق هسته‌ای، پتانسیلی برای توسعه رشد اقتصادی برای اروپا و دیگر كشورها پیشنهاد خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری دانشجو، عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنای فرانسه اعلام کرد: رفع تحریم‌های ایران می‌تواند سبب رشد اقتصادی اروپا و دیگر کشورها شود.

ناتالی گولت گفت: توسعه و تحول ناشی از رفع تحریمهای ایران در نتیجه توافق هسته‌ای، پتانسیلی برای توسعه رشد اقتصادی برای اروپا و دیگر کشورها پیشنهاد خواهد کرد.

« گولت» در این مصاحبه بر «تلاش‌های شجاعانه و زیاد» وزرای خارجه ایران و آمریکا برای رسیدن به «بهترین توافق ممکن هسته‌ای» خواند،‌ تاکید کرد.

سناتور ارشد فرانسوی همچنین با «تاریخی» خواندن بیانیه پایانی مذاکرات هسته‌ای لوزان سوئیس تصریح کرد: تلاش‌های زیادی توسط لابی‌های مختلف و اندیشکده‌ها در آمریکا برای متوقف کردن روند مذاکرات هسته‌ای صورت گرفت.

قانونگذار فرانسوی اظهار داشت: ایران تا زمانی که قوانین و مقررات ان‌پی‌تی را دنبال می‌کند، با توجه به ارزشهای قدرتمند فرهنگی خود باید در میان اجتماع و جامعه کشورهای آزاد جهان باشد.

گولت با بیان اینکه به نظر، طرف‌های مذاکره ایران و آمریکا از پیشرفت حاصل شده در مذاکرات «خیلی خوشحال و راضی» هستند، بیان داشت: ایرانی‌ها معتقدند که حتی تا پیش از ضرب‌الاجل(10 تیر) قادر به نهایی کردن توافق هستند.

این سناتور فرانسوی درباره مواضع پاریس در قبال مذاکرات گفت: مواضع دولت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای، «اصلا مفید نبوده» که شاید علت آن روابط مستحکم فرانسه با اسرائیل، شورای همکاری خلیج فارس و به ویژه عربستان سعودی باشد.

سناتور فرانسوی همچنین افزود: علاوه بر این، لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه یک بی‌اعتمادی تاریخی از ایران دارد. این خطر همیشه وجود دارد که شاید این مضوع سبب به حاشیه رانده شدن جایگاه فرانسه در دوره پس از برداشته شدن تحریم‌های ایران شود.

ناتالی گولت، در پایان درباره نقش ایران در خاورمیانه گفت که ایران قدرتی بزرگ در منطقه است که باید در هر موضوع مرتبط به امنیت و ثبات منطقه مستقیما با آن تعامل صورت گیرد

۱۳۹۴/۲/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...