نسخه چاپی

نصب دكل‌ شبی چند؟

عکس خبري -نصب دکل‌ شبي چند؟

در كنار همه معضلات كلان شهر تهران، این بار دكل‌های غیرمجاز مخابراتی كه بر پشت بام‌های شهروندان بدون هیچ مسئولیتی مستحكم شده‌اند.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، در شرایطی که مضرات و آسیب‌های نا شی از امواج دکل‌های مخابراتی غیر مجاز برای شهروندان تهرانی واضح است و همیشه آثار و پیامدهای این دکل‌ها بر سلامت روح و جسم گله می‌کنند و در حالی که بر اساس استاندارد ملی، نصب آنتن و دکل‌های مخابراتی میزانم انرژی ساطع شده از این دستگاه‌ها نباید بیشتر از ۴۵ صدم وات بر متر مربع باشد.

مدیر سامانه ۱۸۸۸شهروندان منطقه ۱۰ در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران با اشاره به آثار سوء امواج ساطع شده ناشی از دکل‌های غیرمجاز مخابراتی می‌گوید: در سطح محلات این منطقه تعدادی از دکل‌های غیرمجاز مخابراتی شناسایی شده است که در حال نامه نگاری اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل هستیم که در صورت داشتن مجوز برای نصب دکل‌ها، آن‌ها را به شهرداری ارائه دهند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده به وسیله این سامانه افزود: تاکنون ۲ دکل غیر مجاز مخابراتی را در منطقه جمع آوری کرده‌ایم و شناسایی دیگر دکل‌ها در سطح منطقه در دست بررسی است.

هدایتی در ادامه عنوان کرد: با توجه به شکایات و پیگیری‌های انجام شده حکم کمیسیون ماده ۱۰۰در منطقه در حال اجراست و دیوان عدالت اداری نیز فعلا رای توقف موقت جمع‌‌آوری دکل‌های غیر مجاز مخابراتی اپراتورها را برای بررسی بیشتر این موضوع صادر کرده است و منتظر نتیجه نهایی رای دیوان عدالت در این خصوص هستیم.

وی در خصوص اخذ مجوز برای نصب دکل‌های مخابراتی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل از سوی شرکت ارتباطات مشترک شهر به عنوان متولی این امر تصریح کرد: بیش از حد مجاز نبودن پارازیت‌های مخابراتی برای سلامت شهروندان و نبود دکل‌های مخابراتی نصب شده دیگر از جمله شرایط اخذ مجوز برای نصب دکل‌هاست.

با این وجود برخی از اپراتورها با هزینه‌های میلیونی پشت بام ساختمان‌های مسکونی را برای نصب دکل اجاره می‌کنند.

با توجه به اینکه این دکل‌های غیر مجاز مخابراتی امواج مضری را در سطح شهر و محلات ساطع می‌کنند و برای سلامت شهروندان به ویژه کودکان و خانم‌های باردار نوعی تهدید محسوب می‌شود، جای تعجب است که چرا دیوان عدالت اداری رای توقف موقت جمع ‌آوری این دکل‌ها را صادر کرده است؟

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...