نسخه چاپی

عذرخواهی آمریكا به خاطر اهانت به قرآن

در پی اهانت نیروهای نظامی آمریكا به ساحت مقدس قرآن كریم و سوزاندن چندین جلد كلام الله مجید ، كاخ سفید با انتشار بیانیه ای از دولت و ملت افغانستان عذرخواهی كرد.

به گزارش ایرنا، دو سرباز آمریكایی به همراه چند نفر دیگر از نیروهای ائتلافی روز دوشنبه گذشته تعدادی از كتاب های مذهبی به ویژه چندین جلد كلام الله مجید را جمع آوری و به مكانی كه زباله ها را آتش می زدند، منتقل كردند تا بسوزانند، كارگران پس از آگاهی از محتوای این كتاب‌ها، عملیات سوزاندن آنها را متوقف كردند.

مردم مسلمان افغانستان پس از اطلاع از اهانت به ساحت مقدس قرآن كریم با راه اندازی تظاهرات گسترده ای خشم و تنفر خود را نسبت به اقدامات غیرانسانی و ضد مذهبی سربازان آمریكایی و نیروهای ناتو اعلام كردند و خواستار برخورد جدی با عاملین آن شدند.

به گزارش ایرنا، 'جی كارنی' سخنگوی كاخ سفید با انتشار بیانیه ای اعلام كرد كه سوزاندن كتاب مقدس مسلمانان 'فاجعه ای ناخوش آیند' است كه نمایانگر احترامی كه ارتش آمریكا برای مذهب مردم افغانستان دارد، نیست.

سازمان ملل متحد نیز با انتشار بیانیه ای ضمن عذرخواهی كردن از دولت و ملت افغانستان، این عمل غیرمذهبی وغیرانسانی را محكوم كرد.

۱۳۹۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...