نسخه چاپی

درخواست دانشجویان دانشگاه شریف از روحانی

۳۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف با صدور نامه‌ای خطاب به رئیس‌جمهور با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص در اختیار گذاشتن جزئیات مذاكرات به مردم، اعلام كردند: دولت باید برای بطلان یاوه‌گویی‌های منتشرشده در گزاره‌برگ آمریكا، اصل گزاره‌برگ ایرانی را منتشر كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، پس از گذشت ۲۴ روز از درخواست رهبر انقلاب برای در جریان گذاشتن مردم از جزئیات مذاکرات، ۳۵۰ نفر از دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف در نامه‌ای از رئیس جمهور خواستند تا هرچه زودتر اصل فکت شیت ایرانی را منتشر کنند.

همچنین در این نامه از حوادث پیش آمده برای برخی دانشجویان در سفر رئیس جمهور به شیراز ابراز ناراحتی شده و از رئیس جمهور خواسته‌اند تا در اسرع وقت، ضاربان را مورد پیگرد قانونی قرار دهند.

۳۵۰ نفر از دانشجویان در نامه خود اعلام کردند: مسئولین و مردم در جمهوری اسلامی ایران یک روح در دو کالبد هستند. دولت خود را جدا از مردم نمی بیند. آنجا که مطالبه مردم باشد دولت موظف است رفتار خود را در راستای خواست مردم تنظیم کند.

این دانشجویان با بیان اینکه یکی از مطالبات مردم ایران اسلامی شفافیت در رفتار مسئولین در تمام قواست، تصریح کردند: دانشجویان به عنوان نمایندگان ملت رفتار خود را در این راستا تنظیم کرده و آگاهی مردم را هدف خود قرار داده اند. جنبش دانشجویی در این راه بعضا هزینه داده است و اگر لازم باشد باز هم هزینه می دهد چرا که رهبر معظم انقلاب خطاب به دانشجویان می فرمایند که نباید از سرزنش ها و برخوردهای زننده بیمناک شوید.

در ادامه این نامه با اشاره به اینکه دشمن نیروهای خود را در تمام کمین‌گاه‌ها گذاشته است و آخرین تیر ترکش خود را که تحریم اقتصادی بوده با تمام قوا شلیک کرده است، آمده است: به تصریح رهبر معظم انقلاب اگر مردم ما از این گردنه عبور کنند دیگر استکبار توانی برای جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی نخواهد داشت. دانشجویان نیز در این گردنه، نظام جمهوری اسلامی و رهبر بزرگ انقلاب را تنها نخواهند گذاشت و هر تلاشی که بتوانند انجام خواهند داد.

این دانشجویان دانشگاه شریف در ادامه نامه خود اعلام کردند: ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، در پیگیری شفافیت لحظه‌ای کوتاه نخواهیم آمد. از اوایل امسال که بیانیه لوزان مطرح شده است نیز پیگیر همین آرمان هستیم چرا که دانستن را حق مردم می‌دانیم، و در تفکر انقلابیِ اسلامی، ارزش و اهمیت چیزی برابر با ارزش و اهمیت مردم نیست.

در ادامه این نامه با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب درخصوص در اختیار گذاشتن جزئیات مذاکرات به مردم، آمده است: جناب آقای صالحی نیز مطرح کردند که رهبر انقلاب مطالبه انتشار فکت شیت ایرانی را داشته اند. همچنین کشورهای دشمن ما در مذاکرات نیز فکت شیت خود را منتشر کردند. بنابراین مطالبه دانشجویان در این زمینه برای انتشار جزئیات کاملا به حق است. اگر چه عده‌ای آنچنان که خود می‌گویند انتشار فکت شیت را به صلاح ندانند اما دانشجویان تا تحقق این خواسته محکم ایستاده‌اند.

در ادامه نامه دانشجویان دانشگاه شریف خطاب به رئیس جمهور آمده است: اگر محتوای مذاکرات آنچنان که دولت می‌گوید عزتمندانه است چه باکی از انتشار جزئیات وجود دارد؟ آیا غیر از این به ذهن متبادر می‌شود که ممکن است برخی از موارد در ادامه راه به عنوان مبنای مورد نظر تحت فشار دشمن تغییر یابد؟

۳۵۰ نفر از دانشجویان و نخبگان دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر این موضوع که دانشجو باید بداند جزئیات مذاکرات صرفا در حیطه مسائل هسته‌ای است و در هیچ موضوع دیگری وارد نشده است، اعلام کردند: چراکه با سخنانی نظیر «رفع کدورت در همه زمینه ها» به جد دل دانشجویان دلسوز نظام به لرزه درمی‌آید و خود را در مقابل سیل نگرانی‌ها می‌یابند.

این دانشجویان ضمن محکومیت برخورد با دانشجویان شیرازی که مطالبه انتشار فکت شیت را در سفر استانی رئیس جمهور به این استان داشتند، تصریح کردند: حرکت دانشجویان شیرازی نیز بر همین اصول استوار بوده است که متاسفانه با سیل بی‌مهری ها مواجه شده است و اقدامات نابجایی نسبت به آنان که هدفی جز دلسوزی و انجام مطالبه خود از ریاست محترم جمهور نداشته اند، صورت گرفته است.

در ادامه این نامه آمده است: دولت محترم باید در پی پاسداشت جایگاه خود و تایید اصول، به وضوح دستگیری جوانان شیرازی را محکوم و خاطیان را مورد پیگرد قرار دهد، چنانکه اتفاقات مشابه در شیراز با محکومیت مسئولین همراه شده است. حالا وقت آن است که ثابت شود که دولت، حامی جوان دانشجو است چنان که همه وجود خود را خالصانه در اختیار کشور قرار داده است و میدانی برای مجاهدت می خواهد.

این دانشجویان در پایان نامه خود اعلام کردند: ما دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف، بر اساس فرمایش رهبر انقلاب به صورت جدی جهت تحقق مطالبه خود ایستاده ایم. و درپایان دوباره یادآور می‌شویم که دولت باید برای بطلان یاوه گویی‌های منتشرشده در فکت شیت آمریکا و فرانسه، اصل فکت شیت ایرانی را منتشر کند.

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...