نسخه چاپی

تدریس معلم فداكار به دانش‌آموز بیمارش در منزل

عکس خبري -تدريس معلم فداکار به دانش‌آموز بيمارش در منزل

آقا معلم به خانه دانش‌آموز بیمارش می‌‌رفت و به او درس می‌داد؛ اكنون ۵ سال از آن روزها می‌گذرد و علی در پایه ششم ابتدایی درس می‌خواند و نمراتش نیز بسیار خوب است، هر چند كه بدنش به سختی او را همراهی می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، در هفته معلمان مصمم شدیم تا بخشی از جلوه‌های باشکوه معلمی را به نگارش درآوریم، هر چند که عظمت این فداکاری‌ها انقدر زیاد است که در کلمات نمی‌گنجد.

اینکه معلمی برای رضایت خداوند، 5 سال مداوم بعد از ساعت مدرسه به خانه دانش‌آموز بیمارش می‌رود و با او درس کار می‌کند، به گفتن آسان است.

ماجرا از آنجا آغاز شد که علی اصغرزاده دانش‌آموز کلاس اول دبستان مرادخواه 2 شهرستان اهر از استان آذربایجان شرقی، به دلیل بیماری روماتیسم، توان خود را برای حضور در کلاس درس از دست می‌دهد.

علی در روزهای ابتدایی بیماری، غیبت‌های مکرر از مدرسه دارد اما کم‌کم همین حضور اندک نیز به حدی می‌رسد که دیگر نمی‌تواند در کلاس درس حضور یابد.

آقای شاهی مدیر مدرسه پیگر وضعیت علی می‌شود اما امکان آمد و شد علی به مدرسه بسیار سخت بود در نتیجه نامه‌نگاری مدیر مدرسه تا به آنجا پیش می‌رود که علی بتواند در خانه تحت آموزش یک معلم قرار گیرد و اینجاست که معلمان دلسوز مدرسه برای تدریس به این دانش‌آموز داوطلب می‌شوند، اما علی ترجیح می‌دهد با معلم کلاس خودش درس بخواند و آقای مرتضی اصغری معلم علی، تدریس را در خانه‌شان آغاز می‌کند.

اکنون 5 سال از آن روزها می‌گذرد و علی در پایه ششم ابتدایی درس می‌خواند و نمراتش نیز بسیار خوب است هر چند که بدنش به سختی او را همراهی می‌کند.


آقای اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: وقتی متوجه شدیم علی نمی‌تواند به دلیل بیماری روماتیسم به مدرسه بیاید، مدیر مدرسه از اداره مجوز گرفت که یکی از معلمان به خانه آنها برود و به او تدریس کند و علی نیز متفرقه یا غیر حضوری امتحان دهد.

وی ادامه می‌دهد: وقتی این موضوع توسط آقای شاهی مطرح شد، تعدادی از معلمان، اعلام آمادگی کردند که به خانه علی بروند اما چون علی از قبل دانش‌آموز کلاسم بود، او و خانواده‌اش تمایل نشان دادند که من خدمتشان بروم و اینگونه شد که چند سال معلم علی در خانه‌اشان بودم.

* علی حتی یک قدم هم نمی‌تواند بردارد اما باهوش است

اصغری با بیان اینکه وضعیت درسی علی بسیار خوب است به وضعیت جسمانی این دانش‌آموز اشاره می‌کند و می‌افزاید: او حتی یک قدم هم نمی‌تواند بردارد و روی ویلچر می‌نشیند ولی ذهنش خوب است و هر مطلبی که به او یاد می‌دهم، به خوبی می‌آموزد.

آقا معلم به وضعیت درمانی علی نیز اشاره می‌کند و می‌گوید: او را به یک پزشک در شهرستان خوی معرفی کردم و دو بار به آنجا رفتیم اما نتیجه‌ای نگرفتیم ضمن اینکه هزینه‌های درمان علی بالاست و پدر او نمی‌تواند از عهده این هزینه‌ها برآید.

وی در خصوص اخذ نکردن هزینه از خانواده علی در قبال آموزش به فرزندشان گفت: پدر و مادر علی پیشنهاد دادند که در قبال آموزش‌هایی که به او می‌دهم، هزینه‌ای را پرداخت کنند اما نپذیرفتم و گفتم به خاطر رضایت خدا این کار را انجام می‌دهم و اکنون 5 سال است که روزهای زوج به خانه علی می‌روم و هر جلسه‌ یک ساعت و نیم پیش او هستم.

* خانواده‌ام همیشه مرا تشویق می‌کنند

به گزارش فارس، آقای اصغری در تابستان هم به خانه علی می‌رود و با او قرآن و کامپیوتر کار می‌کند البته خودش می‌گوید به خاطر علی و تمایل او به آموختن، تابستان‌ها نیز میهمان خانه‌شان است.

او بعد از ساعت مدرسه به خانه آنها می‌رود و گاهی زمان کلاس از ساعت پیش‌بینی شده نیز بیشتر می‌شود.

آقای اصغری به خانواده‌اش اشاره می‌کند و اظهار می‌دارد:‌ خانواده‌ام همیشه مرا تشویق می‌کنند؛ هر وقت از خانه علی به خانه‌مان باز می‌گردم، همسر و دخترم درباره وضعیت جسمانی علی سوال می‌کنند و پیگیر وضعیت تحصیلی و درمانی او هستند اما متأسفانه وضعیت جسمانی علی روز به روز عقب‌تر می‌رود و جسمش ضعیف‌تر می‌شود اما از نظر روحی انگیزه زیادی دارد.

آقا معلم می‌گوید: اگر یک روز دیر به خانه‌اشان برسم پدر علی زنگ می‌زند و می‌گوید علی ناراحت است اگر امکان دارد امروز زودتر بیایید چرا که من و علی با هم دوستیم.

گزارش از مریم عابدینی و امیر عابد

۱۳۹۴/۲/۱۳

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...