نسخه چاپی

فاجعه انسانی در یمن رخ می دهد/3500 كشته در پی حملات سعودی ها

عکس خبري -فاجعه انساني در يمن رخ مي دهد/3500 کشته در پي حملات سعودي ها

با ادامه حملات رژیم سعودی به زیرساخت‌ها و ساختمان‌های مسكونی و مراكز درمانی یمن، وضعیت انسانی این كشور هر روز بیش از گذشته رو به وخامت می‌رود.

به گزارش نما، مهر به نقل از اتحادیه بین‌المللی امت واحده، طبق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط خبرگزاری رسمی یمن «سبأ پرس»، از ابتدای حمله سعودی ها به یمن تاکنون بیش از ۳۵۰۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و بیش از شش هزار نفر نیز مجروح شده‌اند. بر اساس این گزارش که توسط موسسه یمنی «خانه آزادی برای مبارزه با فساد و دفاع از حقوق» منتشر شده است، ۴۹۲ کودک و ۲۰۹ زن در میان آمار شهدا هستند؛ همچنین ۷۱۳ زن و ۹۷۸ کودک در بین مجروحانی هستند که در وضعیت بد بیمارستان‌های شهرهای مختلف یمن مداوا می‌شوند.

بر پایه این گزارش، «عبدالمجید عزیز» مدیر مرکز کنترل دارویی استان حجه یمن که بیشترین آوارگان یمنی را دارد، از وضعیت وخیم بیمارستان‌ها و مراکز درمانی یمن خبر داد.

وی افرود: کمبود شدید کادر پزشکی و درمانی در کنار نقص شدید تجهیزات پزشکی و بیمارستانی و نبود داروی کافی، بیمارستان‌های یمن را در آستانه یک فاجعه انسانی قرار داده است.

از سوی دیگر، منابع محلی از بمباران پالایشگاه ها و نیروگاه‌های یمن خبر داده اند که موجب کمبود شدید سوخت و نیز قطعی گسترده برق شده است. این شرایط موجب شده است تا آمد و شد وسایل نقلیه امدادی دچار مشکل شده و امکان استفاده از تجهیزات خاص بیمارستانی و لوازم اتاق عمل با مشکلات بزرگی روبرو شود.

بنا بر این گزارش، وزارت بهداشت یمن از تعطیلی تنها کارخانه ساخت اکسیژن در یمن به علت محاصره این کشور خبر داده است؛ این مسئله موجب می‌شود تا وضعیت بیماران و مجروحینی که نیاز به این ماده حیاتی دارند، رو به وخامت بگذارد.

گفتنی است در آخرین اطلاعیه سازمان ملل در خصوص وضعیت یمن بیش از ۳۰۰ هزار نفر خانه های خود را از دست داده و آواره شده اند.

روز چهارشنبه ۲۹ آوریل نیز شرکت مخابرات و شرکت برق یمن در دو نامه جداگانه به وزیر نفت این کشور، دبیرکل سازمان ملل و نهادهای کمک‌رسانی هشدار دادند که به خاطر کمبود سوخت مصرفی برق، تلفن و اینترنت این کشور به زودی قطع خواهد شد.

از سوی دیگر، هدف قرار دادن کارخانه ها و خودروهای حامل مواد غذایی توسط جنگده های سعودی و محاصره هوایی، دریایی و زمینی یمن موجب شده است تا ذخیره مواد غذایی در این کشور فقیر تا حد شدیدی کاهش یابد.

این گزارش می‌افزاید، فعالان مردمی یمنی و مسئولین بهداشتی این کشور، با توجه به وضعیت وخیم انسانی یمن که این کشور را در آستانه فاجعه دردناک انسانی قرار داده است، از سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای مردمی جهانی درخواست کرده اند تا برای کمک به مردم مظلوم یمن اقدام بکنند.

در همین رابطه، «اتحادیه بین المللی امت واحده» و جمعی از تشکل های مردمی ایرانی و خارجی که پیش از این اقدام به راه اندازی کمپین «نسیم رحمت» برای کمک به مردم مظلوم یمن کرده بودند، ضمن اعلام آمادگی برای کمک‌رسانی به مردم مظلوم این کشور، از مردم نوع‌دوست و شریف ایران اسلامی بار دیگر درخواست می‌کنند تا به ندای «هل من ناصر» مردم مسلمان و مظلوم یمن پاسخ گفته و با اعلام حمایت از این کمپین به یاری مردم بی‌گناه یمن بشتابند.

بنا بر این گزارش درگاه الکترونیکی جمع‌آوری کمک برای مردم یمن به آدرس http://unified-ummah.org/payment-yemen.php و شماره حساب قرض الحسنه ۲۰۲۶۵۵۲۷۰ بانک تجارت شعبه شریعتی- بهارشیراز به نام «مجمع جوانان امت واحده» قابل پرداخت در تمامی شعب بانک تجارت در سراسر کشور جهت این امر اعلام شده است. شماره شبای این حساب نیز جهت واریز اینترنتی IR۴۵۰۱۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۲۰۲۶۵۵۲۷۰ اعلام شده است.

پیش از این نیز اتحادیه بین المللی امت واحده کمک های انسان‌دوستانه ای را به کشورهای فلسطین (به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال در قالب کاروان آسیایی همبستگی با مردم غزه و سرپرستی ایتام شهدا)، سومالی (به ارزش دو میلیارد و ۲۲۵ میلیون ریال)، میانمار (به ارزش ۸۰۰ میلیون ریال)، پاکستان (۱۰ هزار دلار) و سوریه ( به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال) ارسال کرده است.

۱۳۹۴/۲/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...