نسخه چاپی

لزوم توجه به بیماری‌های خطرناك انگلی دام در فصول گرم

رئیس شبكه دامپزشكی نهبندان گفت: با توجه به اهمیت بیماری‌های انگلی در دام‌ها به دامداران این شهرستان در طول سال به ویژه در فصول گرم توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز بیماری‌های خطرناك دامی و مشترك بین انسان و دام آن را جدی بگیرند.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد راه‌انجام صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای اجرای اقدامات و فعالیت‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی در مورد کنترل و مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی دام‌ها، گله‌ها و اماکن دامی علیه بیماری‌های خطرناک انگلی سمپاشی شده و همچنین با استفاده از داروهای ضد انگل خوراکی نسبت به کنترل بیماری‌های انگلی گوارشی، کبدی، تنفسی، خونی و جلدی دام‌ها اقدام می‌شود.

وی به توصیه دامپزشکی برای جلوگیری از بیماری‌های انگلی داخلی و خارجی و تک‌یاخته‌ای اشاره کرد و افزود: این توصیه‌ها شامل واکسیناسیون دام‌ها، درمان‌های ضد انگلی به دفعات، بهسازی اماکن دامی، رعایت اصول و ضوابط بهداشتی، آبشخوری‌های بهداشتی، چرای گله دور از مناطق آلوده به انگل، بازدید و بررسی انگل‌های دامی و مشترک بین انسان و دام در کشتارگاه می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی نهبندان خاطرنشان کرد: شهروندان باید آگاه باشند که بسیاری از بیماری‌های هولناک و کشنده از طریق انگل‌های دامی به عنوان مخزن و ناقل بیماری‌های مشترک به انسان سرایت می‌کند که از مهمترین این بیماری‌ها تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، سالک و کیست هیداتیک است.

راه‌انجام گفت: با توجه به اهمیت بیماری‌های انگلی در دام به دامداران شهرستان در طول سال و به ویژه در فصول گرم توصیه می‌شود مبارزه و پیشگیری از بیماری‌های انگلی را برای جلوگیری از بروز بیماری‌های خطرناک دامی و مشترک بین انسان و دام را جدی بگیرند.

۱۳۹۴/۲/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...