نسخه چاپی

زمزمه های ترك فلسطین اشغالی

فعالان یهودی كه پس از جنگ تابستان گذشته رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، از فلسطین اشغالی فرار كرده اند، با ساختن ترانه های جدیدی، صهیونیست ها را به مهاجرت معكوس تشویق می كنند، چرا كه از نظر آنها، فلسطین اشغالی دیگر امن نیست.

به گزارش نما به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این تفکر حاکم بر صهیونیست ها آب پاکی را بر روی دست مقام های این رژیم می ریزد و باعث متلاشی شدن ارکان اصلی تفکر صهیونیستی مبتنی بر جمع کردن یهودیان جهان در سرزمین فلسطین و در رژیم جعلی به نام 'اسرائیل' می شود.

یهودیان متواری از فلسطین اشغالی در ترانه های خود بر این عبارت ها تاکید کرده اند که «خداحافظ ای سرزمین شهد و عسل... ما داریم می رویم...تا از قتل و خونریزی خلاص شویم... ما در این سرزمین چیزی جز حزن و اندوه ندیدیم... و می رویم تا پس از این زندگی کنیم.»

دکتر ابراهیم ابو جابر کارشناس و پژوهشگر مرکز مطالعات معاصر در شهر ام الفحم در این باره می گوید آمار مهاجرت معکوس صهیونیست ها به خارج، پس از جنگ غزه افزایش یافته است و نشان می دهد که طی 10 سال گذشته هر ماه نزدیک به 20 هزار یهودی فلسطین اشغالی را ترک کرده اند.

ابو جابر در گفتگو با پایگاه اینترنتی 'عربی 21' خاطر نشان کرد که مهاجرت معکوس تنها به جوانان جویای زندگی بهتر در خارج محدود نمی شود، بلکه در میان بسیاری از اندیشمندان و شخصیت های دانشگاهی هم رواج پیدا کرده و آنها به دنبال کسب درآمدهای بهتر در خارج هستند، چرا که اوضاع اقتصادی رژیم صهیونیستی به شدت رو به وخامت گذاشته است.

وی افزود: جوانان یهودی هیچ انگیزه دینی و ایدئولوژیک برای باقی ماندن در فلسطین اشغالی و فدا کردن جان خود در راه رژیم صهیونیستی ندارند، بلکه به دنبال زندگی بهتر هستند.

این کارشناس مسائل صهیونیستی تاکید کرد که برای اولین بار طی ده ها سال گذشته، آمار مهاجرت معکوس از مهاجرت یهودیان به فلسطین اشغالی پیشی گرفته و این مساله باعث نگرانی شدید مقامات صهیونیستی شده است، تا جایی که برخی وزرای اسرائیلی را به برلین ـ پایتخت آلمان ـ و دیگر پایتخت های اروپایی فرستاده اند تا یهودیانی را که از فلسطین اشغالی به این کشورها مهاجرت کرده اند متقاعد به بازگشت کنند.

آنطوان شلحت دیگر کارشناس مسائل صهیونیستی نیز با تشریح دلایل متعدد مهاجرت معکوس صهیونیست ها از فلسطین اشغالی می گوید مهمترین این دلایل 'نبود امنیت' است که تیشه به ریشه تفکر صهیونیستی می زند.

وی در گفتگو با 'عربی 21' تصریح کرد که دو مساله اساسی باعث نگرانی رژیم صهیونیستی می شود: نخست کاهش جمعیت یهودیان در کشورهای مبدأ مهاجرت آنها به فلسطین اشغالی که کشورهای تازه استقلال یافته اتحادیه جماهیر شوروی سابق از جمله آنها بودند و دوم افزایش مهاجرت معکوس از فلسطین اشغالی به خارج.

شلحت تصریح کرد که رژیم صهیونیستی مانع از انتشار آمارهای واقعی مهاجرت معکوس می شود.

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده،60 درصد شهروندان صهیونیست برای دریافت گذرنامه با سفارت خانه های کشورهای خارجی تماس گرفته یا تصمیم به چنین کاری دارند، به گونه ای که حدود 100 هزار صهیونیست هم اکنون دارای گذرنامه آلمانی و در حال حاضر بسیاری از شهروندان رژیم صهیونیستی دارای تابعیت های دوگانه هستند.

در این میان بیش از نیم میلیون شهروند صهیونیست نیز تابعیت آمریکایی دارند و بر اساس گزارش اداره مهاجرت آمریکا 250 هزار نفر هم خواهان دریافت کارت سبز (گرین کارت) و اخذ تابعیت آمریکایی هستند.

از سوی دیگر تازه ترین نظرسنجی شبکه 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز نشان می دهد که 50 درصد از صهیونیست ها گزینه مهاجرت به خارج را به عنوان یکی از برنامه های آتی خود در دست بررسی دارند.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...