نسخه چاپی

كفاشیان: همیشه وقت رفتن می‌مانم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: همیشه می‌گویم از فدراسیون می‌روم اما وقت رفتن كه می‌شود می‌گویم می‌مانم.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، علی کفاشیان در خصوص اینکه توانست نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در منطقه آسیای مرکزی شود، اظهار داشت: این پست حاصل پیشرفت فوتبال ایران و نشان دهنده عظمت فوتبال کشورمان است که امیدوارم بتوانم در این سمت کاری برای فوتبال ایران انجام دهم. حکم نایب رئیسی من برای چهار سال است و هر اتفاقی هم رخ بدهد و من از فدراسیون فوتبال بروم، عضو هیئت رئیسه AFC خواهم بود و می‌توانم یکی از تصمیم گیرنده‌ها باشم.

وی که به صورت تلفنی با برنامه نود گفت‌وگو می‌کرد درباره اینکه حالا که می‌تواند تصمیم‌گیرنده و اثرگذار باشد کاری کند تا در تقویم مسابقات AFC و لیگ قهرمانان آسیا تغییراتی ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کشورهای غرب آسیا و اکثر کشورهای آسیایی با تغییر تقویم مسابقات AFC به خصوص لیگ قهرمانان آسیا موافق هستند و در این بین فقط کشورهایی مانند ژاپن، کره‌جنوبی و چند کشور شرق آسیایی مخالفت کرده‌اند. ما امیدواریم بتوانیم تغییری در تقویم AFC داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره مشکل مالیاتی و ممنوع‌الخروجی کارلوس کی‌روش گفت: ابتدا که این مشکل به وجود آمد ما در جریان کار نبودیم اما جلساتی داشتیم تا مشکل ممنوع‌الخروجی کی‌روش را حل کنیم. خوشبختانه جلسه خوبی با مسئولان اداره مالیات داشتیم و تفاهم‌هایی صورت گرفت که این موضوع امروز حل می‌شود و کی‌روش دیگر مشکل ممنوع‌الخروجی نخواهد داشت.

«هوشنگ مقدس گفته کفاشیان اسفندماه و همراه با مجمع انتخاباتی از فدراسیون فوتبال می‌رود». کفاشیان در واکنش به این موضوع اظهار داشت: من همیشه می‌گویم می‌روم اما وقت رفتن که می‌شود، می‌گویم چهار سال دیگر بمانم. چنین صحبت‌هایی مبنی بر رفتن من از فدراسیون فوتبال واقعیت ندارد.

نایب رئیس منطقه آسیای مرکزی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره حضورش در کمیته اجرایی این فدراسیون نیز گفت: در آسیا ۵ نایب رئیس حضور دارند که به همراه رئیس و اعضای هیئت رئیسه عضو کمیته اجرایی هم هستند. به جز این افراد، نفرات دیگری هم در کمیته اجرایی عضویت دارند.

کفاشیان در خصوص اینکه در منطقه آسیای مرکزی بدون رقیب بود و به دلیل تنها کاندیدا بودن تصدی پست نایب رئیسی توانست این عنوان را برای خود کند، خاطرنشان کرد: در واقع با اکثر نایب رئیسان تفاهم شده بود به دلیل توانایی‌شان در هیئت رئیسه و کمیته اجرایی AFC عضو شوند. در این بین نیز ایران به همراه هند، سنگاپور و ... که رابطه خوبی هم با این کشورها داریم به عضویت هیئت رئیسه درآمدیم. فقط برخی کمیته‌ها به دست ژاپنی‌ها افتاد و متأسفانه تایلند و کره‌جنوبی نتوانستند رأی کسب کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه گویا با ورود رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان به مسائل تیم ملی بسیاری از مشکلات این تیم از جمله انتخاب مدیر اجرایی نیز حل شد، گفت: حسنی‌خو در بسیاری از مسائل راغب بود تا به ما کمک کند و حتی بهتر از ما به مسائل وارد بود. در مذاکره‌ای هم که با اداره مالیات داشتیم حضور داشت تا این مشکل با سرعت بیشتری حل شود.

وی ادامه داد: حسنی‌خو بسیاری از مسائل دیگر را که باعث نگرانی کی‌روش و بازیکنان شده بود، پیگیری کرد و این نگرانی‌ها حل شده است. باران‌چشمه هم در خصوص مشکل بازیکنان سرباز خبر خوشحال کننده‌ای به ما داد و اعلام کرد آنها می‌توانند با حل مشکل به تیم ملی بازگردند و با حل این مشکل کی‌روش می‌تواند به راحتی از همه بازیکنان استفاده کند.

کفاشیان درباره برگزاری مجمع آینده فدراسیون فوتبال اظهار داشت: گزارش حسابرس به اتمام رسیده و با رد شدن از موانع برگزاری مجمع را در هیئت رئیسه مطرح خواهیم کرد و تاریح برگزاری مجمع را مشخص می‌کنیم. مجمع آینده هم با دستور جلسه رسیدگی به مسائل مالی و مطرح شدن نایب رئیس‌های فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود.

عضو هیئت رئیسه و کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا یادآور شد: تمام نایب رئیسان AFC می‌توانند در کمیته‌های مختلف مسئولیت داشته باشند و ما هم به دنبال این هستم تا یکی از کمیته های موثر فوتبال آسیا را در اختیار بگیریم. همچنین باید اعضایی را انتخاب کنیم که بتوانیم به خوبی در فوتبال آسیا تأثیرگذار باشیم.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...