نسخه چاپی

مه‌آفرید امیرخسروی به اداره مالیات احضار شد!

عکس خبري -مه‌آفريد اميرخسروي به اداره ماليات احضار شد!

در حالی كه مه‌آفرید امیرخسروی مجرم اصلی فساد 3 هزار میلیاردی، سوم خردادماه سال گذشته اعدام شد؛ امروز سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای وی را بابت رسیدگی به بدهی مالیاتی‌اش احضار كرد.

به گزارش نما به نقل از مشرق- در حالی که مه‌آفرید امیرخسروی مجرم اصلی فساد 3 هزار میلیاردی، سوم خردادماه سال گذشته اعدام شد؛ امروز سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای وی را بابت رسیدگی به بدهی مالیاتی‌اش احضار کرد.

مه‌آفرید امیرخسروی سرکرده باندی بود که بزرگترین فساد اقتصادی سال‌های اخیر را رقم زد.

بر اساس کیفرخواست این باند که توسط عباس جعفری دولت آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه رسیدگی به اتهامات اعضای این گروه قرائت شد، صاحبان اصلی شرکت سرمایه‌گذاری آریا، چهار فرزند ذکور منصورخان امیرخسروی، از ملاکین منطقه‌ی عمارلو در شهرستان رودبار می‌باشند.

برادران خسروی پیش از تأسیس شرکت آب معدنی داماش، زندگی کاملاً معمولی داشتند، تا این که چند سال قبل، تصمیم به اخذ وام و تأسیس یک واحد صنعتی تولید آب معدنی در منطقه‌ داماش شهرستان رودبار گرفتند. آنان در همان گام اول برای تسریع در روند اجرایی و پیش‌برد اهداف خود، با ارتباط‌های ناصحیح با برخی عناصر اجرایی و سیاسی و پرداخت رشوه اولین قدم را برداشتند و ثروتی کسب کردند.

این ارتباط‌های ناصحیح و پرداخت رشوه و کسب درآمد نامشروع به کام آنان شیرین آمد. آنان در سال ۱۳۸۵ شرکتی به نام «توسعه سرمایه‌گذاری امیرمنصور آریا» تأسیس کردند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ اقدامی در آلوده‌سازی افراد و عوامل موثر دستگاه‌ها فروگذار نکرده‌اند. طبق اسناد موجود در پرونده، ده‌ها مورد پرداخت رشوه به برخی از کارکنان، مدیران بانک‌ها و افراد و برخی دستگاه‌های اجرایی تحت عناوین مختلف صورت گرفته است.

گروه مذکور در چند سال اخیر با رهبری «مه آفرید» با فساد پیچیده و سازمان‌یافته و ارتباطات ناصحیح و پرداخت رشوه‌های کلان و یا پرداخت‌هایی تحت عناوین دیگر به چند هزار میلیارد تومان ثروت نامشروع دست یافت .

سازمان امور مالیاتی مه‌آفرید امیرخسروی را احضار کردپس از رسیدگی به این پرونده در دادگاه انقلاب چهار متهم اصلی این پرونده به اعدام محکوم شدند که حکم مجازات آنها در دیوان عالی کشور تائید شد.

سرانجام مه آفرید امیرخسروی فرزند منصور سوم خردادماه سال گذشته بابت افساد فی الارض از طریق شرکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با تبانی و فساد در شبکه بانکی و توسل به روش های متقلبانه و مجرمانه و اخذ میلیاردها تومان وجوه غیرقانونی و شرکت در پولشویی و پرداخت رشوه، در زندان اوین اعدام شد.

با این که نزدیک به یک سال از اعدام او می‌گذرد، امروز سازمان امور مالیاتی در اطلاعیه‌ای مه‌آفرید امیرخسروی را جهت رسیدگی بدهی مالیاتی‌اش به حضور در هیئت حل اختلاف مالیاتی دعوت کرده است.

بر اساس اطلاعیه سازمان امور مالیاتی، مه‌آفرید امیرخسروی بابت دو فقره بدهی مالیاتی مربوط به سال 1390 احضار شده است. در مورد اول، درآمد مشمول مالیات او حدود 82 میلیارد تومان و در مورد دوم 3 میلیارد تومان اعلام شده است.


طبق این اطلاعیه، مه‌آفرید امیرخسروی باید ساعت 9 صبح 30 اردیبهشت امسال در هیئت حل اختلاف مالیاتی حضور پیدا کند.

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی بر مبنای ماده 208 قانون مالیات‌های مستقیم صادر شده است. طبق ماده 208 قانون مالیات‌های مستقیم، در مواردي که نشاني مؤدي در دست نباشد اوراق مالياتي يک نوبت در روزنامة کثيرالانتشار حوزة ادارة امور مالياتي محل و اگر در محل مزبور روزنامه نباشد در روزنامة‌ کثيرالانتشار نزديک‌ترين محل به حوزة ادارة امور مالياتي ‌يا يکي از روزنامه‌هاي کثيرالانتشار مرکز آگهي مي‌شود. اين آگهي درحکم ابلاغ به مؤدي محسوب خواهد شد.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...