نسخه چاپی

بازگشایی دفتر طالبان افغانستان در قطر

نمایندگان طالبان و برخی از مقامات افغانستان در نشستی در قطر بر بازگشایی دوباره دفتر این گروه برای پیشبرد مذاكرات صلح توافق كردند.

به گزارش نما به نقل از «د نیوز» نمایندگان دولت و طالبان افغانستان در نشستی دو روزه در قطر برای خاتمه دادن جنگ توافق کردند که طالبان دفتر سیاسی خود در دوحه را برای آغاز مذاکرات بازگشایی کنند اما با توجه به حضور نیروهای خارجی در مورد آتش‌بس توافقی میان آنها حاصل نشده است.
این مذاکرات در قطر به منظور پایان دادن جنگ بین دولت و طالبان افغانستان برگزار شده است.
گفته می‌شود که ماه آینده نیز گفت‌وگوی دیگری برگزار خواهد شد اما دولت افغانستان تا بحال در این مورد هیچ بیانیه‌ای منتشر نکرده است.
در کنفرانس «پگواش» که نمایندگان طالبان و برخی از مقامات افغانستان شرکت کرده بودند، طالبان افغانستان بر تمام تقاضاهای قبلی خود شامل خروج کامل نیروهای خارجی از این کشور تاکید کرده‌اند.
همچنین گفته می‌شود بیانیه‌ای به زبان پشتو در کنفرانس «پگواش» به نمایندگی از 8 نماینده طالبان افغانستان قرائت شد.
طالبان در این بیانیه با تاکید بر پایان اشغالگری نیروهای خارجی و ارتباط آن با صلح گفتند: تمدید حضور نیروهای خارجی در افغانستان به معنای تمدید جنگ است.
همچنین طالبان خواستار حذف نام این گروه از فهرست سیاه سازمان ملل و نیز خواستار راه‌اندازی دفتر دیگری شدند.
علاوه بر آن طالبان تاکید کردند که تنها در صورتی قانون اساسی افغانستان را می‌پذیرند که بر اساس شریعت اسلامی استوار باشد و بتواند از منافع ملی محافظت کند.
طالبان افغانستان در مورد حقوق زنان گفتند: «امارت اسلامی افغانستان» بر حسب دین مبین اسلام به تمام حقوق زنان متعهد می‌باشد.
همچنین طالبان اعتراف کردند که به دلیل نداشتن تجربه کافی اشتباهاتی را در طول حکومت خود در افغانستان مرتکب شدند.

۱۳۹۴/۲/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...